X

زندگی در خانه هوشمند یا سنتی؟

زندگی در خانه هوشمند یا سنتی؟

تکنولوژی در تمام جوانب زندگی بشر رخنه کرده است به گونه‌ای که به سراغ خانه‌های سنتی هم آمده است و آن‌ها را به خانه هوشمند تبدیل کرده است. زندگی در خانه هوشمند شما را غرق در دنیای وسیع و گسترده تکنولوژی می‌کند، آسایش و آرامش بیشتری برای شما فراهم می‌شود و دیگر مجبور نیستید خیلی از کارهای روزمره و تکراری را خودتان انجام دهید. از آن‌جایی که خانه هوشمند از امکانات و ماژول هوشمند سازی ساختمان بسزایی برخوردار است روز به روز تعداد مردمی که خانه‌های خود را به شرکت‌های هوشمند سازی ساختمان می‌سپارند تا آن‌ها را به خانه‌های هوشمند تبدیل کنند، بیشتر و بیشتر می‌شود. شما کدام یک را انتخاب می‌کنید؟ زندگی در خانه سنتی به دور از دنیای شگفت‌‌انگیز تکنولوژی یا زندگی در ساختمان هوشمند و غرق شدن در امکانات فوق‌العاده کاربردی و جالب؟ در ادامه شما را بیشتر با خانه هوشمند، تفاوت آن با خانه سنتی و امکانات آن آشنا خواهیم کرد. 


خانه هوشمند چیست؟


از آن‌جایی که اکثر ما در خانه‌های معمولی زندگی می‌کنیم دیگر نیازی نیست که خانه معمولی را تعریف کنیم. بهتر است به سراغ خانه هوشمند برویم که روز به روز محبوبیت آن در بین مردم بیشتر و بیشتر می‌شود. اما چرا؟ درواقع خانه هوشمند از امکانات هوشمندی مانند سیستم روشنایی هوشمند، سیستم صوتی و تصویری هوشمند، سیستم امنیتی و حفاظتی هوشمند، پرده برقی هوشمند، آسانسور هوشمند، سیستم آبیاری هوشمند، استخر و سونا هوشمند و ... برخوردار است که تمامی این امکانات و ماژول‌های هوشمند با یکدیگر در ارتباط هستند و مهم‌تر از همه چه زمانی که در خانه هستید و چه زمانی که کیلومترها با خانه خود فاصله دارید قابل کنترل هستند. به گونه‌ای که وقتی در خانه حضور دارید می‌توانید تمامی امکانات خانه هوشمند را از طریق تاچ پنل کنترل و مدیریت کنید و زمانی که خارج از منزل خود هستید با استفاده از اپلیکیشن Smart Home تمامی این امکانات را از دور کنترل و مدیریت کنید. در ادامه تجهیزات خانه معمولی با خانه هوشمند را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم تا هم با تفاوت زندگی در خانه هوشمند با خانه معمولی آشنا شوید و هم به خوبی با امکانات و تجهیزات خانه هوشمند آشنا شوید. 

 

زندگی در خانه هوشمند یا سنتی؟


تفاوت خانه‌های هوشمند و سنتی

 

•    سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند یا سیستم سرمایش و گرمایش معمولی؟


وقتی که اسپیلت‌ها پا به خانه‌های ما گذاشتند خیلی هیجان‌زده بودیم چراکه دارای کنترلی بودند که می‌توانستیم آن‌ها را تنظیم کنیم. البته تنها زمانی که کمی با اسپیلت‌ها فاصله داریم می‌توانیم با استفاده از کنترلی که دارند آن‌ها را تنظیم کنیم. اما حالا نوع هوشمند اسپیلت را در ذهن خود تصور کنید. حتی زمانی که شما در محل کار خود نشسته‌اید و کیلومترها با ساختمان هوشمند خود فاصله دارید می‌توانید از طریق اپلیکیشن خانه هوشمند آن را کنترل کنید. حتی زمانی که در مسیر برگشت به منزل خود هستید می‌توانید از طریق اپلیکیشن مذکور اسپیلت هوشمند منزل خود را روشن کنید تا زمانی که به خانه می‌رسید، در محیطی خنک یا گرم متناسب با فصول گرم و سرد سال، استراحت کنید.برای اطلاع از انواع روش هوشمند سازی ساختمان  و ساخت خانه هوشمند میتوانید از طریق وب سایت نیازیتو از هزینه هوشمند سازی خانه با خبر شوید و  با جدیدترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان آشنا شوید.


•    سیستم درب و پنجره هوشمند یا دوربین‌های مداربسته؟


همانطور که می‌دانید دوربین‌های مداربسته تنها تصاویر را ضبط می‌کنند و زمانی به داد شما می‌رسند که کار از کار گذشته است و دیگر نمی‌توانید دزد خانه خود را پیدا کنید. چراکه پس از اینکه متوجه می‌شوید خانه شما را دزد زده است به سراغ دوربین‌های مداربسته می‌روید تا از طریق تصاویری که ضبط کرده‌اند بتوانید ببینید که در نبود شما چه اتفاقی افتاده است البته اگر دزد ماهر نبوده باشد و دوربین‌ها را از کار نداخته باشد. درصورتی که سیستم درب و پنجره هوشمند بلافاصله شما را از ورود افراد بیگانه به منزلتان با خبر می‌کنند، حتی اگر در منزل حضور نداشته باشید از طریق ارسال پیامک یا تماس با شما، ورود افراد بیگانه به منزلتان را به شما اطلاع می‌دهند. 

 

زندگی در خانه هوشمند یا سنتی؟


•    سیستم روشنایی هوشمند یا کلیدهای برق و لامپ‌های قدیمی؟


در خانه معمولی مجبورید به خودتان زحمت بدهید و به سراغ کلیدهای برق قدیمی در اتاق‌ها بروید تا بتوانید آن‌ها را خاموش یا روشن کنید. اما با هوشمندسازی ساختمان می‌توانید از بهترین و مهم‌ترین قابلیت یعنی سیستم روشنایی هوشمند استفاده کنید. فراموش نکنید که سیستم روشنایی هوشمند نیز مانند سایر سیستم‌ها در خانه هوشمند قابل برنامه‌ریزی و مدیریت است به گونه‌ای که می‌توانید آن را به گونه‌ای تنظیم کنید که در تایم‌های مشخصی روشن و خاموش شود یا زمانی که وارد اتاق‌ها می‌شوید به صورت اتوماتیک روشن شود و زمانی که از اتاق‌ها خارج می‌شوید به صورت اتوماتیک خاموش شود. از این‌رو کمک بسزایی به صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود. 


•    پرده‌های هوشمند یا پرده‌های معمولی


یکی دیگر از امکانات جالب خانه هوشمند، پرده‌های هوشمند هستند که به دلیل برخوردار بودن از سنسوری که به نور حساس است هنگام آفتابی شدن هوا به صورت اتوماتیک کنار می‌روند تا نور آفتاب وارد خانه شود البته این آپشن نیز قابل تنظیم و مدیریت است به گونه‌ای که می‌توانید آن را به شکلی تنظیم کنید که تنها در ساعات مشخصی باز یا بسته شود. درصورتی که برای باز و بسته کردن پرده‌های معمولی باید دائما خودتان را به زحمت بیاندازید. 


•    سیستم صوتی هوشمند یا سیستم صوتی معمولی


کسی نیست که دوست نداشته باشد صبح‌ها با موسیقی آرام به جای زنگ موبایل یا ساعت از خواب بیدار شود یا یک موسیقی را به صورت هم‌زمان از چند پلیر یا دستگاه پخش کند. جالب است بدانید که با سیستم صوتی هوشمند می‌توانید تمامی این کارها را انجام دهید. به گونه‌ای که می‌توانید سیستم صوتی هوشمند خود را هر طور که دوست دارید تنظیم کنید تا در ساعات مشخصی موسیقی به صورت خودکار پخش شود یا اینکه موسیقی از چندین پلیر یا دستگاه به صورت هم‌زمان پخش گردد. برای هوشمند سازی ساختمان خود می توانید از طریق وب سایت نیازیتو انواع سیستم های هوشمند ساختمان را مشاهده کنید و از هزینه هوشمند سازی ساختمان با خبر شوید.

مطالب کاربردی دکتر BMS

نرم افزار (اپلیکیشن) خانه هوشمند

سیستم (کنترل) هوشمند چیست و چه کاربردی‌هایی دارد؟

انواع روش‌های هوشمندسازی ساختمان

تجهیزات هوشمندسازی (ساختمان)

پکیج هوشمندسازی ساختمان

هوشمندسازی بی سیم و تفاوت آن با هوشمندسازی سیمی

هوشمندسازی استخر

سنسور حرکتی کوچک

امکانات  و ویژگی های خانه هوشمند

پروتکل های خانه هوشمند

هوشمندسازی ساختمان

انواع تجهیزات هوشمند

قیمت هوشمندسازی خانه

خانه هوشمند چیست