X

بهترین لوازم هوشمند سازی با نصب راحت

بهترین لوازم هوشمند سازی با نصب راحت


بعضی ها تصور می کنند که خانه هوشمند در هوشمند سازی منزل علاوه بر تجهیزات هوشمند سازی خانه ، به صاحب خانه هوشمندی نیز برای نصب آن ها نیاز دارد. در واقع، کلمه ی هوشمند کمی غلط انداز است و این گونه تعبیر می شود که نصب گجت های هوشمند بسیار دشوار خواهد بود و بدون سیم کشی های پیچیده ممکن نیست اما نصب بسیاری از گجت های جدید موجود در بازار نیازی به تکنسین و فرد متخصص در امور الکترونیک ندارد و خود خریدار می تواند آن ها را نصب کند. بعضی از این تجهیزات را در اینجا نام می بریم تا تصویر اشتباهی را که از تجهیزات خانه هوشمند در ذهن خود ساخته اید، پاک کنید و جای تردیدی برای خرید این محصولات باقی نماند.


گجت و یا تجهیزات خانه هوشمند


بسیاری از افراد معنی گجت هوشمند را نمی دانند و معنی آن یکی از پرتکرارترین سوالات است. بنابراین، باید قبل از هر چیزی یک تعریف از گجت هوشمند ارائه دهیم: گجت هوشمند هر نوع وسیله ای است که به محض روشن کردن، به پریز زدن و یا قرار دادن آن بر روی میز یا هر چیز دیگری، باعث هوشمندتر شدن خانه شود. به این تجهیزات از آن رو هوشمند گفته می شود که می توانند عادت ها و رفتار شما را یاد بگیرند، کارهای روزانه را به حالت اتوماتیک و تحت کنترل یک انگشت شما درآورند. شما می توانید این گجت ها را از فروشگاه های تجهیزات هوشمند سازی ساختمان به صورت حضوری و یا حتی آنلاین خریداری کنید.

 

سیستم روشنایی هوشمند


سیستم برق هوشمند منزل شامل سه جزء زیر است.
•    لامپ هوشمند: لامپ هوشمند ظاهری تقریبا مشابه لامپ های معمولی دارد. لامپ معمولی را از داخل سرپیچ درآورید و لامپ هوشمند را دقیقا مثل همان لامپ ها، داخل سرپیچ پیچانده و سفت کنید.
•    کلید برق هوشمند: برای نصب کلید برق های هوشمند لازم نیست سیم پیچی ساختمان را دستکاری کنید. کافیست کلیدهای معمولی را از جای درآورده و کلیدهای هوشمند را به جای آن ها نصب نمایید.
•    پریز هوشمند: نصب پریز هوشمند شاید ساده ترین کاری باشد که برای هوشمند سازی منزل می توان کرد. نه لازم است سیم کشی ساختمان را عوض کنید نه پریزهای قبلی را از جای درآورید. دوشاخه ی پریز هوشمند را به پریز معمولی وصل کنید و از مزایایی آن لذت ببرید.


دوربین امنیتی بی سیم


دوربین امنیتی بی سیم علاوه بر آنکه نصب کاملا راحتی دارد، این روزها بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته است. دوربین های امنیتی بی سیم به دلیل عدم نیاز به سیم کشی و نصاب ماهر، به سرعت جای دوربین های مدار بسته را می گیرد. برای نصب دوربین امنیتی بی سیم، دوربین را بر روی یک نقطه ی بلند (مثلا کانتر آشپزخانه) قرار دهید و آن را روشن نمایید. سپس می توانید تمامی ورود و خروج ها و ماوقع در محل مورد نظر را از هر جای دنیا با گوشی همراه خود تماشا کنید.


پرده هوشمند


برای نصب پرده هوشمند هیچ چیزی جز چوب پرده تغییر نمی کند. ریل هوشمند پرده برای انواع پرده ها مناسب است و مهم نیست که پرده به صورت عمودی یا افقی باز شود و یا از چه جنسی است. ریل هوشمند را به سادگی در سقف نصب کرده و پرده دلخواه را از آن آویزان کنید. این گجت به شما امکان آن را می دهد تا پرده را با تلفن همراه خود کنترل نمایید. به علاوه، این پرده سناریو پذیر است.


سنسور درب و پنجره هوشمند


سنسور درب و پنجره یکی از گجت های امنیتی ساختمان هوشمند است که از دو قطعه تشکیل شده. این دوقطعه دارای چسب دو روی بسیار قوی هستند که یکی بر روی چارچوب و دیگری بر روی درب یا پنجره نصب می شود. دو قطعه باید در کنار هم نصب شوند زیرا اطلاعات را به یکدیگر منتقل می نمایند. در میان این دو قطعه یک میدان مغناطیسی وجود دارد که اگر یک فرد غریبه قصد ورود داشته باشد، میدان مغناطیسی مختل شده و یک زنگ هشدار پخش می شود و همچنین یک پیام به تلفن همراه شما ارسال می گردد. نصب سنسور درب و پنجره از چسباندن یک استیکر هم راحت تر است.

نرم افزار (اپلیکیشن) خانه هوشمند

سیستم (کنترل) هوشمند چیست و چه کاربردی‌هایی دارد؟

انواع روش‌های هوشمندسازی ساختمان

تجهیزات هوشمندسازی (ساختمان)

پکیج هوشمندسازی ساختمان

هوشمندسازی بی سیم و تفاوت آن با هوشمندسازی سیمی

هوشمندسازی استخر

سنسور حرکتی کوچک

امکانات  و ویژگی های خانه هوشمند

پروتکل های خانه هوشمند

هوشمندسازی ساختمان

انواع تجهیزات هوشمند

قیمت هوشمندسازی خانه

خانه هوشمند چیست