X

لیست امکانات خانه هوشمند

مطمعنا نام خانه هوشمند را شنیده‌اید. این روزها تکنولوژی آنقدر پیشرفت کرده است که همه چیز در حال هوشمند شدن است حتی چندین سالی است که تکنولوژی هوشمندسازی ساختمان نیز مطرح شده است. درواقع خانه هوشمند شامل ماژول هوشمند سازی ساختمان است که تمامی آن‌ها با یکدیگر ارتباط دارند و به یک نقطه مرکزی متصل می‌شوند تا بتوان تک تک آن‌ها را چه از راه نزدیک و چه از راه دور کنترل کرد. البته نرم‌افزار خانه هوشمند بر روی موبایل ساکنین منزل نصب می‌شود تا با استفاده از آن بتوانند از راه دور تمامی وسایل الکترونیکی و ماژول‌ها و تجهیزات هوشمند سازی خانه که در خانه هوشمند به کار برده شده است را کنترل کنند. فراموش نکنید که اساس زندگی در یک خانه دریافت آرامش و آسایش از آن است درصورتی که زندگی در یک ساختمان هوشمند آنقدر لذت‌بخش است که آرامش و آسایش را برای تمامی اعضای خانواده چندین برابر می‌کند. در ادامه به لیست سیستم های هوشمند ساختمان اشاره خواهیم کرد. 


تجهیزات خانه هوشمند

 

لیست امکانات خانه هوشمند

 

•    سیستم روشنایی هوشمند


سیستم هوشمند برق ساختمان شامل لامپ‌هایی است که شدت نور در محیط منزل را به صورت اتوماتیک کم یا زیاد می‌کنند و به صورت اتوماتیک خاموش و روشن می‌شوند. از این‌رو در مصرف انرژی به صورت چشم‌گیری صرفه‌جویی می‌شود. البته سیستم روشنایی به روش‌های مختلفی قابل پیاده‌سازی است به گونه‌ای که می‌توان از طریق همان کلیدهای برق سنتی آن را کنترل کرد یا با استفاده از کلیدهای لمسی، تاچ پنل، ریموت و اپلیکیشن خانه هوشمند بر روی موبایل سیستم روشنایی هوشمند را کنترل کرد. بنابراین نحوه پیاده‌سازی سیستم روشنایی هوشمند براساس درخواست کارفرما است. 


•    سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند


سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند یکی دیگر از بهترین و مهم‌ترین امکانات خانه هوشمند است که مانند سایر امکانات موجود در خانه هوشمند می‌توانید به آن برنامه بدهید تا در زمان‌های مشخصی که از سر کار به منزل بازمی‌گردید شروع به کار کند. حتی می‌توانید سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند را تنها در برخی از نقاط منزلتان فعال کنید تا در مصرف انرژی به طور ویژه‌ای صرفه‌جویی گردد. حتی روزهایی که می‌دانید قرار است زودتر از زمانی که بر روی سیستم سرمایش و گرمایش تنظیم کرده‌اید به خانه برگردید می‌توانید در راه برگشت به منزل از طریق اپلیکیشن خانه هوشمند که بر روی موبایلتان نصب کرده‌اید از راه دور سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند را فعال کنید.  سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند به روش‌های مختلفی شامل: داکت اسپیلیت، چیلر فن کویل، گرمایش از کف، رادیاتور، کولر آبی و ... پیاده‌سازی می‌شود. 

 

لیست امکانات خانه هوشمند


•    سیستم حفاظتی و امنیتی هوشمند


سیستم حفاظتی و امنیتی هوشمند شامل دوربین‌های مداربسته و سیستم ضد سرقت است. شما می‌توانید تمامی تنظیمات مربوط به فعال یا غیرفعال شدن دوربین‌ها و دزدگیر را کنترل کنید. برای مثال می‌توانید به سیستم حفاظتی و امنیتی هوشمند برنامه‌ای بدهید که صدای آژیر برای آزرده نشدن همسایه‌ها فعال نشود و تنها به موبایل شما یک پیامک خطر ارسال شود یا برعکس. احساس امنیت و آرامش در خانه را با وجود سیستم حفاظتی و امنیتی هوشمند تجربه کنید. 


•    سیستم اعلام حریق هوشمند


یکی دیگر از مهم‌ترین امکانات خانه هوشمند، سیستم اعلام حریق هوشمند است. این سیستم از سنسورهایی حساس به دود، حرارت، شعله، مونوکسید کربن و ... برخوردار است. از این‌رو در صورت پخش دود، حرارت و سایر مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، سریعا از طریق به صدا درآوردن آژیر، ارسال پیامک و برقراری تماس به اعضای خانواده اطلاع خواهد داد و درصورتی که در تنظیمات این سیستم انجام اقداماتی مانند باز کردن پنجره‌ها یا قطع گاز را ثبت کرده باشید، حتی زمانی که شما دور از منزل خود باشید پنجره‌ها را باز می‌کند، گاز را قطع می‌کند و اقدامات دیگری از این قبیل انجام می‌دهد تا بتواند دود، حرارت و ... را مهار کند. 


•    پرده برقی هوشمند


شاید باورتان نشود اما یکی از جالب‌ترین امکاناتی که در خانه هوشمند قرار دارد، پرده برقی هوشمند است. به گونه‌ای که شما می‌توانید از طریق کلیدهای لمسی هوشمند، تاچ پنل یا از طریق اپلیکیشن خانه هوشمند که بر روی موبایل خود دارید پرده‌های منزل خود را باز و بسته کنید. حتی می‌توانید تنظیمات خاصی را بر روی این سیستم انجام دهید تا در تایم‌های مشخصی خودش به صورت اتوماتیک باز و بسته شود. 

 

لیست امکانات خانه هوشمند


•    سیستم آبیاری هوشمند


سیستم آبیاری هوشمند از طریق باز و بست کردن شیر آب برقی چه زمانی که در خانه حضور دارید و چه زمانی که کیلومترها از منزل خود دور هستید به آبیاری گیاهان و گل‌های شما می‌پردازد بنابراین زمانی که به مسافرت می‌روید دیگر لازم نیست که نگران خشک شدن گل و گیاهان خود باشید چراکه می‌توانید با استفاده از سیستم آبیاری هوشمند در منزل خود و نصب اپلیکیشن خانه هوشمند از راه دور این سیستم را کنترل کرده و تمامی گل‌ها و گیاهان خود را آبیاری کنید. برای هوشمند سازی ساختمان خود می توانید از طریق وب سایت نیازیتو انواع سیستم های هوشمند ساختمان را مشاهده کنید و از قیمت سیستم هوشمند ساختمان با خبر شوید.


•    سیستم صوتی و تصویری هوشمند 


سیستم صوتی و تصویری هوشمند نیز مانند سایر امکانات یک ساختمان هوشمند، قابل برنامه‌ریزی و کنترل است و شامل: تلویزیون، ویدیو پروژکتور و ... می‌شود. شما می‌توانید سیستم صوتی و تصویری هوشمند منزل خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که در زمان‌های مشخصی مانند زمانی که بیدار می‌شوید به صورت اتوماتیک موسیقی پخش شود یا زمانی که وارد اتاق کنفرانس می‌شوید پروژکتور به صورت اتوماتیک روشن شود. 


•    استخر و سونا هوشمند


یکی دیگر از جالب‌ترین امکانات خانه هوشمند، استخر و سونا هوشمند است به گونه‌ای که شما می‌توانید دما و تجهیزات استخر و سونا را کنترل کنید یا اینکه قبل از رفتن به سونا از طریق اپلیکیشن خانه هوشمند که بر روی موبایل خود نصب کرده‌اید، سونا را روشن کنید تا قبل از رسیدن شما آماده باشد. 
 

نرم افزار (اپلیکیشن) خانه هوشمند

سیستم (کنترل) هوشمند چیست و چه کاربردی‌هایی دارد؟

انواع روش‌های هوشمندسازی ساختمان

تجهیزات هوشمندسازی (ساختمان)

پکیج هوشمندسازی ساختمان

هوشمندسازی بی سیم و تفاوت آن با هوشمندسازی سیمی

هوشمندسازی استخر

سنسور حرکتی کوچک

امکانات  و ویژگی های خانه هوشمند

پروتکل های خانه هوشمند

هوشمندسازی ساختمان

انواع تجهیزات هوشمند

قیمت هوشمندسازی خانه

خانه هوشمند چیست