X

خانه هوشمند و امنیت بالا

خانه هوشمند و امنیت بالا

شاید این اتفاق بارها برای شما افتاده که هنگام رفتن به مسافرت نگران امنیت خانه باشید و نتوانید با خیال آسوده به سفر بروید. حتی ممکن است با خود فکر کنید که شاید تمام اقدامات لازم برای برقراری امنیت در منزل را انجام ندادید مانند بستن در و پنجره ها، بستن شیر گاز و خاموش کردن برق که رعایت نکردن هرکدام از این موارد حوادث زیادی ممکن است به وجود بیاورد. با پیدایش نسل خانه های هوشمند در هوشمند سازی منزل راه های زیادی برای حل این مشکل پیدا شد که هر کدام میتواند تاثیر زیادی در روند زندگی داشته باشد. 
نرم افزار control4 یکی از آسان ترین کنترل هایی است که برای خانه هوشمند استفاده میشود ساختمان هوشمند با Control4  تمام نگرانی های مطرح شده در مقدمه این مقاله را به راحتی برطرف میکند و جز آرامش برای شما چیز دیگری باقی نمی‌گذارد. زیرا با وجود نرم افزارهای Control4 شما به آسانی میتوانید به بررسی و کنترل موارد زیر بپردازید:
•    ببینید که آیا لامپ ها خاموشند یا نه، تا ضروری ها را روشن و غیر ضروری ها را خاموش کنید
•    به صورت آنلاین و آنی گوشه و کنار خانه را زیر و رو و چک کنید
•    به حیوان خانگی خود غذا بدهید
•    سیستم کنترل گرما و ترموستات هوشمند خانه را روشن کنید
•    در صورت لزوم و بدون اینکه به کسی کلید بدهید، برای او یک دسترسی موقت صادر کنید


زمانی که به سفر میروید انگار در خانه هستید!


احتمالا شما هم بیشتر روزهای تعطیل دوست ندارید در خانه پای تلویزیون بنشینید یا تا سر ظهر بخوابید. مگر میشود تعطیلات باشد و مسافرتی هرچند کوتاه نرفت؟ با وجود خانه ای هوشمند Control4 هرچند که شما در سفر و یا شاید خارج از کشور باشید، اما به لطف تکنولوژی ها، شما همه چیز را تحت نظر دارید و همه چیز را میبینید. ۴sight به راحتی به شما کمک میکند که همه جوره خانه تحت نظر شما باشد. شما میتوانید به صورت زنده همه اتاق ها و تمام بخش هایی که دوربین کار گذاشته اید را ببینید، درجه حرارت خانه را کنترل کنید و … به عبارت بسیار ساده تر شما خانه خود را کوچک کرده و در یک گوشی هوشمند جای داده اید، که به راحتی در جیب شما جا میشود. و این یعنی سیستم خانه هوشمند در جیب شما و کاملا در کنترل شما است.

 

اصول مهم امنیت خانه های هوشمند


یکی از اصلی ترین اهداف سیستمهای حافظتی در هوشمند سازی منازل ، بر محوریت حفاظت درونی و خود به خودی است که این یعنی خانه ی هوشمند به دلیل دارا بودن یک سری امکانات بالقوه می تواند از خود محافظت نماید .بنابراین برای رسیدن به این ایده آل، با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا تمام قطعات و مراحل کار، از بررسی مدارات فرمان گرفته تا تغییر و بهبود سخت افزار های مورد نیاز ، بادقت بسیاری بازبینی و آنالیز شده اند .این اقدامات منجر به رفع بسیاری از خطاها و اشتباهاتی که در سیستم های مشابه وجود دارند، شده است . اشتباهاتی که بروزشان منجر به بدگمانی و نارضایتی کاربران از سیستم های نوین می گردد.برای هوشمند سازی ساختمان خود می توانید از طریق وب سایت نیازیتو انواع سیستم های هوشمند ساختمان را مشاهده کنید و از هزینه هوشمند سازی ساختمان با خبر شوید.


امکاناتی که خانه هوشمند در اختیار شما قرار میدهد؟


1.    امکان فعالسازی سیستم سرقت از طریق دستگاه کارتخوان ، تلفن همراه  و یا مانیتور لمسی.
2.    سیستم سرقت از راه دور به سادگی قابل کنترل می باشد.
3.    سهل الوصول بودن سیستم به علت بهره گیری از رابط کاربری ( Interface ) فارسی.
4.    با توجه به اینکه نرم افزار سیستم اعلام هوشمند بر روی گوشی تان نصب می باشد، نیازی به حمل ریموت کنترل و یا تجهیزات جانبی جهت فعال نمودن سیستم ندارید.
5.    سیستم قابلیت تجهیز به سنسورهای شکسته شدن شیشه را دارد.
6.    شما می توانید دزدگیر خود را از طریق وارد نمودن رمز عبور و یا کشیدن کارت در هنگام ورود به منزل غیر فعال نمایید.
7.    در صورت قطع شدن برق شهری سیستم اعلام سرقتی که در ساختمان هوشمند موجود است، به واسطه باطری داخلی دستگاه، فعال می ماند.
8.    سناریو پذیری سیستم اعلام سرقت در زمان های مختلف مانند شب، عدم حضور افراد در منزل و یا تنها بودن اعضای منزل در خانه.
9.    عکس العمل های سیستم اعلام سرقت از روی مانیتور لمسی قابل تنظیم بوده و می توانند توسط کاربر تنظیم شوند. 

 

 

مطالب کاربردی دکتر BMS

نرم افزار (اپلیکیشن) خانه هوشمند

سیستم (کنترل) هوشمند چیست و چه کاربردی‌هایی دارد؟

انواع روش‌های هوشمندسازی ساختمان

تجهیزات هوشمندسازی (ساختمان)

پکیج هوشمندسازی ساختمان

هوشمندسازی بی سیم و تفاوت آن با هوشمندسازی سیمی

هوشمندسازی استخر

سنسور حرکتی کوچک

امکانات  و ویژگی های خانه هوشمند

پروتکل های خانه هوشمند

هوشمندسازی ساختمان

انواع تجهیزات هوشمند

قیمت هوشمندسازی خانه

خانه هوشمند چیست