X

درآمد هوشمند سازی ساختمان

ساختمان های هوشمند شامل یک سیستم کنترل پیچیده هستند که عملیات ساختمان مانند تهویه، تهویه مطبوع، گرمایش، روشنایی و سایر سیستم ها را کنترل می کند که شامل حسگرها، محرک ها و ریزتراشه ها است. بازار از آنجایی که این ساختمان ها قابلیت هایی را برای کاهش هزینههای عملیاتی، مدیریت مستاجر، مدیریت امنیت و مدیریت عملکرد ساختمان ارائه میدهند، جذابیت بیشتری پیدا میکند. علاوه بر این، انتظار میرود ظهور فناوری 5G و افزایش پروژههای شهر هوشمند فرصتهای سودآوری را برای رشد صنعت ساختمان هوشمند و درآمد هوشمند سازی ساختمان ایجاد کند.  ارزش بازار جهانی ساختمان‌های هوشمند در سال 2021 به 67.60 تیلیارد تومان رسید. پیش‌بینی می‌شود که این بازار از 80.62 تیلیارد نومان در سال 2022 به 328.62 تیلیارد تا سال 2029 رشد کند که CAGR 22.2 درصدی را در دوره پیش‌بینی نشان می‌دهد. همه‌گیری جهانی COVID-19 بی‌سابقه و حیرت‌انگیز بوده است، به طوری که ساختمان‌های هوشمند تقاضای کمتر از حد انتظار را در همه مناطق نسبت به سطوح قبل از همه‌گیری تجربه می‌کنند. بر اساس تحلیل ما، بازار جهانی در سال 2020 نسبت به سال 2019 کاهش 17.4 درصدی را نشان داد.

 

درآمد خانه هوشمند

 

افزایش تقاضا برای محل کار ایمن و سالم برای توسعه بازار سوخت

انتظار می‌رود بازگشایی ساختمان‌های تجاری پس از بیماری همه‌گیر  کرونا برای کار در دفتر باعث افزایش تقاضا برای فناوری‌های هوشمند برای یک محیط امن شود. مدیران تاسیسات ساختمان تجاری و مستاجران شرکتی باید پس از قرنطینه یک محیط اداری امن ارائه دهند. بنابراین، انتظار می‌رود که از فناوری‌ های هوشمند در مدیریت نظافت و پاک‌سازی منظم، تهویه مطبوع مناسب، کنترل ورود هوشمند، دستگاه‌ های اندازه‌گیری دما و بهینه‌سازی فضا برای فاصله‌گذاری فیزیکی استفاده کنند. انتظار می رود این عامل تقاضا برای راه حل های هوشمند ساختمان را افزایش دهد.

علاوه بر این، فناوری هوشمند می تواند در آینده برای ردیابی حرکت کارکنان برای محدود کردن گسترش عفونت ها مفید باشد. از آنجایی که فناوری هوشمند با سیستم ها و افراد در تعامل است، می تواند داده های بلادرنگ را ارائه دهد. این بیماری همه گیر فرصت های راه حل ساختمانی هوشمند و درآمد هوشمند سازی ساختمان

 را برای کمک به کاهش شیوع بیماری های منتقله از هوا افزایش داده است. بنابراین، انتظار می‌رود تقاضا برای زیرساخت‌ های پیشرفته در بلندمدت شاهد رشد تصاعدی پس از همه‌ گیری باشد.

 

افزایش پروژه های شهر هوشمند برای افزایش فرصت های بازار

 شهرنشینی سریع رشد بازار جهانی ساختمان های هوشمند را در سال های آینده سرعت بخشد. به عنوان مثال، بر اساس گزارشات، انتظار می رود 70٪ از جمعیت جهان تا سال 2050 در مناطق شهری جابجا می شوند. این عامل باعث افزایش تقاضا برای ساختمان ها و فضاهایی برای حفظ معیشت و نیازهای کار می شود. دولت‌ها در سراسر جهان در پروژه‌های شهر هوشمند با زیرساخت‌های پیشرفته، حمل‌ونقل تمیزتر، ساختمان‌ های هوشمند و سایر فناوری‌ های هوشمند با توجه به روند شهرنشینی سرمایه‌گذاری می‌کنند و درآمد هوشمند سازی ساختمان هم از این رو افزایش خواهد یافت.

از آنجایی که ساختمان به مصرف انرژی و سرمایه گذاری عمده کمک می کند، توسعه ساختمان های متصل گام اولیه به سمت پروژه های شهر هوشمند است. برای مثال،

علاوه بر طرح ملت هوشمند، یک کشور طرح مارک سبز را نیز راه اندازی کرده است. مطابق با این طرح، به ساختمان ها کد چراغ راهنمایی داده می شود که شبیه دوستدار محیط زیست آنها است. دولت بر اساس این طرح، تبدیل 80 درصد ساختمان‌ها را برای دریافت گواهی سبز تا سال 2030 هدف قرار داده است.

 از طریق ساختمان هوشمند، انتظار می رود که شهر بهره وری انرژی شهر هوشمند را افزایش دهد. امروزه با همکاری شهرها و ساختمان های هوشمند، شهرها شاهد کاهش 30 درصدی هزینه های عملیاتی خود بوده و انطباق با استاندارد ISO 50001 را هدف قرار داده است.

بنابراین، با افزایش پروژه ها و سرمایه گذاری های شهر هوشمند، انتظار می رود تقاضا برای ساختمان های هوشمند و متصل به سرعت رشد کند و متعاقبا درآمد هوشمندسازی ساختمان هم زیاد شود.

 

نگرانی های رو به رشد مصرف انرژی برای افزایش رشد بازار

انتظار می‌رود نگرانی‌های فزاینده افزایش مصرف انرژی در سراسر جهان به فناوری پیشرفته‌تر و کارآمدتر انرژی کمک کند. به عنوان مثال، طبق گزارش IoT و ساختمان هوشمند، ساختمان‌های تجاری و مستغلات 50 درصد از آب و انرژی استفاده می‌کنند. این گزارش همچنین بیان می‌کند که انتظار می‌رود ساختمان‌ها تا پایان سال 2025 حداکثر انرژی را مصرف کنند. به طور مشابه، طبق کتاب سفید اشنایدر الکتریک، 36 درصد از انتشار کربن از ساختمان‌ها ناشی می‌شود. این مصرف زیاد و هدر رفت به طور تصاعدی هزینه کلی عملیات و نگهداری را افزایش می دهد.

با این حال، حاکمیت سختگیرانه در مصرف انرژی و طرح‌های ساختمان سبز، تقاضا برای فناوری کارآمد انرژی در ساختمان‌ها را افزایش می‌دهد. انتظار می‌رود این عامل اجرای راه‌حل‌های ساختمان هوشمند را در سطح جهانی پیش ببرد. طبق گزارش شرکت IBM، پیاده‌سازی فناوری‌های پیشرفته از جمله هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و سایر موارد به کاهش مصرف انرژی تا 40 درصد و 10 تا 30 درصد هزینه‌های نگهداری کمک کرد. به طور مشابه، طبق گزارش ها، پیاده‌سازی فناوری هوشمند و دستگاه‌های IoT شاهد 70 درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی در سه سال بود. انتظار می رود این عامل به رشد بازار ساختمان های هوشمند و درآمد هوشمندسازی ساختمان کمک کند.

افزایش روزافزون حملات سایبری در ساختمان های متصل مانع از رشد بازار می شود

مانع مهم رشد بازار، حملات سایبری رو به رشد است. فناوری هوشمند به هر سیستم و دستگاه ساختمانی متصل است. گاهی اوقات ممکن است اطلاعات محرمانه و شخصی در مورد هک شدن ارائه دهد. به عنوان مثال، طبق گزارش ها، از هر 10 ساختمان متصل، چهار ساختمان در معرض خطر حملات سایبری قرار دارند. انتظار می رود این خطر بالای حمله سایبری مانع از رشد بازار در آینده نشود. بنابراین، اجرای طرح‌ه ای عملیاتی احتمالی برای اطمینان از ایمنی ساختمان‌های متصل از چنین حملاتی ضروری است.

مطالب کاربردی

نرم افزار (اپلیکیشن) خانه هوشمند

سیستم (کنترل) هوشمند چیست و چه کاربردی‌هایی دارد؟

انواع روش‌های هوشمندسازی ساختمان

تجهیزات هوشمندسازی (ساختمان)

پکیج هوشمندسازی ساختمان

هوشمندسازی بی سیم و تفاوت آن با هوشمندسازی سیمی

هوشمندسازی استخر

سنسور حرکتی کوچک

امکانات  و ویژگی های خانه هوشمند

پروتکل های خانه هوشمند

هوشمندسازی ساختمان

انواع تجهیزات هوشمند

قیمت هوشمندسازی خانه

خانه هوشمند چیست