X

کاربرد نشست سنسور آب در خانه هوشمند

کاربرد نشست سنسور آب در خانه هوشمند

سنسور های نشت آب انواع مختلفی دارند و هر یک کارهای متفاوتی انجام می دهند. با این حال، سنسورهای نشت آب هوشمند مثل آنچه که ما با برند اویو تولید می کنیم، شما را از وجود نشتی یا ترکیدگی در لوله های آب مطلع می کند. قسمت جالب ماجرا آنجاست که این سنسورها قابلیت اتصال به Wi-Fi خانه را دارند و با ارسال پیام به تلفن همراه هوشمندتان حتی اگر در خانه حضور نداشته باشید، شما را در جریان ماوقع قرار می دهند. دستگاه تشخیص دهنده نشت آب با سایر تجهیزات خانه هوشمند سازگار است و می تواند در هماهنگی با آن ها کار کند. مثلا در صورت بروز نشتی می تواند با همکاری اهرم هوشمند شیر سیالات، جریان آب را در کل ساختمان هوشمند مسدود کند.در هنگام هوشمند سازی خانه یکی از مهم ترین تجهیزات هوشمند سازی خانه ، سنسور های تشخیص نشت آب هستند.


در هوشمند سازی منزل در زمان خرید سنسور نشت آب هوشمند، اپلیکیشن مربوط به آن را نیز در گوشی هوشمند خود نصب خواهید کرد تا به کمک آن، سیستم لوله کشی آب خانه را حتی از فرسخ ها دورتر کنترل کنید. علاوه بر این، سنسور نشت آب هوشمند مجهز به زنگ هشدار است و در صورتی که در خانه حضور داشته باشید اما گوشی هوشمندتان در دسترس نباشد، با شنیدن آلارم متوجه خواهید شد که مشکلی در لوله کشی آب ساختمان پیش آمده است. ویژگی شگفت انگیز دیگر دیتکتور هوشمند نشت آب این است که حتی اگر متوجه زنگ یا پیام هشدار نشوید، سنسور به طور خودکار جریان آب را می بندد تا از بروز خسارات بیشتر جلوگیری شود.برای هوشمند سازی ساختمان خود می توانید از طریق وب سایت دکتر بی ام اس انواع سیستم های هوشمند ساختمان را مشاهده کنید و از هزینه هوشمند سازی ساختمان با خبر شوید.

 

نحوه کار با سنسور نشست آب در خانه هوشمند


با نصب سنسور نشت آب، تمامی نشتی ها صدادار می شوند! سیستم الکترونیکی تشخیص نشت آب بر اساس قوانین آکوستیک یا قوانین اصوات عمل می کند. این دستگاه الکترونیکی که جزئی از امنیت خانه‌های هوشمند محسوب می شود، با استفاده از طول موج صدای آب نشت کرده، منبع آن را یافته و به شما اطلاع می دهد. با توجه به فشار لوله آسیب دیده (لوله های پرفشار و کم فشار) آب نشت پیدا کرده فرکانس متفاوتی خواهد داشت. دیتکتور هوشمند نشت آب مجهز به یک مبدل حساس به صداهای سیستم لوله کشی آب است. اگر صدایی در سنسور ثبت شود، آن صدا تقویت شده و سپس با فرکانس بالاتری به سیستم امنیتی منتقل می گردد. فرکانس صوتی ارسال شده از آب، توسط سنسور تعبیه شده در دیتکتور نشت گاز جمع آوری شده و با پخش زنگ هشدار یا ارسال پیام به تلفن همراه هوشمند، از خرابی ها جلوگیری می گردد.


زمانی که آب از لوله ها نشت می کند و دیوارها یا سقف نم پس می دهند، پیدا کردن منشا نشتی یکی از دشوارترین کارهاست. جدا از این مشکلات و زحمت مرمت دیوارها و سقف، سر و کله زدن با مامور بیمه برای دریافت جبران خسارت به انرژی و زمان زیادی احتیاج دارد. اما اگر وسیله ای باشد که نشتی را به محض بروز تشخیص داده و به صاحب خانه اطلاع دهد، دیگر خسارت هنگفتی به خانه و ساختمان وارد نمی شود.

مطالب کاربردی دکتر BMS

نرم افزار (اپلیکیشن) خانه هوشمند

سیستم (کنترل) هوشمند چیست و چه کاربردی‌هایی دارد؟

انواع روش‌های هوشمندسازی ساختمان

تجهیزات هوشمندسازی (ساختمان)

پکیج هوشمندسازی ساختمان

هوشمندسازی بی سیم و تفاوت آن با هوشمندسازی سیمی

هوشمندسازی استخر

سنسور حرکتی کوچک

امکانات  و ویژگی های خانه هوشمند

پروتکل های خانه هوشمند

هوشمندسازی ساختمان

انواع تجهیزات هوشمند

قیمت هوشمندسازی خانه

خانه هوشمند چیست