X

تاثیرات خانه هوشمند در زندگی سالم

تکنولوژی خانه هوشمند در هوشمند سازی منزل در سالهای اخیر  سر صدای زیادی بلند کرده است و بیشتر خانه ها و ساختمان های ساخته شده از این تکنولوژی استفاده میکنند. تکنولوژی خانه هوشمند راهی طولانی طی کرده و حالا بیشتر و راحت تر از همیشه کارهای روزمره ی ما را به صورت خودکار و اتوماتیک درآورده است تا زندگی سالم تری داشته باشیم و بیشتر به خودمان توجه کنیم. این تکنولوژی می تواند یک ابزار قوی در خود مراقبتی بوده و از طریق انجام خودکار هرچیزی (از بهبود جلسات مدیتیشن تا راحت تر کردن پخت غذا) مانند یک دستیار عمل کند. شما می توانید تمامی کارهای روزانه ی مرتبط با سلامتی خود را تنها با اپلیکیشن هوشمند سازی و با استفاده از گوشی هوشمند خود انجام دهید.

 

خانه هوشمند

 

استفاده از تکنولوژی هوشمند برای خوابی آرام


معمولا بیدار شدن از خواب برای هر کسی سخت و عذاب آور است. اما ممکن است همیشه بتوان یک راه حل مناسب پیدا کرد. نور یکی از مهم ترین فاکتورها در داشتن عادت های صحیح خوابیدن است. بر اساس یک تحقیق انجام شده در وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا تابش نور مصنوعی شدید در شب می تواند ترشح ملاتونین (هورمون تنظیم کننده ی خواب) و در نتیجه، به خواب رفتن را مختل کند. سیگنال های نوری که از طریق چشم دریافت می شوند، به بخشی از مغز اعلام می کنند که فضا روشن و هنگام روز است. این قسمت از مغز، ساعت بدن را با ساعات شبانه روز تنظیم می کند.برای هوشمند سازی ساختمان خود می توانید از طریق وب سایت نیازیتو انواع سیستم های هوشمند ساختمان را مشاهده کنید و از هزینه هوشمند سازی خانه با خبر شوید.


بهترین راه برای حل این مشکل، استفاده از سیستم برق هوشمند منزل است که میتوان بصورت طبیعی برای روند مشخص بیداری و خواب مشخص از آن استفاده کرد. بطور مثال نور با رنگ های آرامش بخش مثل آبی باعث افزایش ملاتونین (هورمون تنظیم کننده چرخه خواب) و خواب بهتر و راحت تر می شود. رنگ های تحریک کننده مثل بنفش می توانند انرژی صبح را به بدن القا کنند و مناسب روز هستند.

 

آماده کردن غذا با استفاده از سیستم مدریت هوشمند 


وقتی که دیر از سرکار به خانه بازمی گردید، راحت ترین کار سفارش غذای حاضری و فست فود است. بعضی مواقع سفارش دادن غذای بیرونی بد نیست اما آماده کردن غذا قبل از رسیدن به خانه یک راهکار عالی برای خوردن غذاهای سالم و پس انداز پول است. وقتی غذاساز یا آرامپز را به پریز هوشمند متصل کنید و یا اگر خودِ این وسایل را هوشمند نمایید، امکان آن را خواهید داشت که از محل کار خود و با استفاده از گوشی هوشمند بر عملکرد آن ها و آماده شدن غذا کنترل داشته باشید. در این شرایط، وقتی از محل کار خود به خانه باز گردید، غذای خانگی و سالم تقریبا آماده است.برای اطلاع از انواع روش هوشمند سازی ساختمان  و ساخت خانه هوشمند میتوانید از طریق وب سایت نیازیتو از هزینه هوشمند سازی خانه با خبر شوید و  با جدیدترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان آشنا شوید.

 

خانه هوشمند


استفاده از سیستم ورزشی در خانه هوشمند


همه می دانیم که ورزش کردن یکی از فاکتورهای اصلی سبک زندگی سالم است. از طرفی، خیلی ها وقت کافی یا شرایط مساعد برای رفتن به باشگاه ندارند. اینجاست که تجهیزات هوشمند سازی ساختمان به یاری این افراد می شتابند. یکی از کاربردهای تلویزیون هوشمند ارائه ی برنامه های تمرین و ورزش در خانه، توسط مربی های حرفه ای برای سطوح مختلف است. این برنامه ها نیاز به تجهیزات ورزشی حرفه ای ندارند و در محیط خانه و با وسایل عادی نیز می توان آن ها را انجام داد. پیشنهاد می کنیم موارد زیر را چاشنی تمرین و ورزش خود کنید:
•    تنظیم ترموستات هوشمند بر روی ۶۸ درجه
•    پخش یک لیست از آهنگ های مهیج در اسپیکر هوشمند
•    تنظیم نور لامپ بر روی رنگ نارنجی و یا رنگ های پرانرژی

 

 

مطالب کاربردی دکتر BMS

نرم افزار (اپلیکیشن) خانه هوشمند

سیستم (کنترل) هوشمند چیست و چه کاربردی‌هایی دارد؟

انواع روش‌های هوشمندسازی ساختمان

تجهیزات هوشمندسازی (ساختمان)

پکیج هوشمندسازی ساختمان

هوشمندسازی بی سیم و تفاوت آن با هوشمندسازی سیمی

هوشمندسازی استخر

سنسور حرکتی کوچک

امکانات  و ویژگی های خانه هوشمند

پروتکل های خانه هوشمند

هوشمندسازی ساختمان

انواع تجهیزات هوشمند

قیمت هوشمندسازی خانه

خانه هوشمند چیست