X

هوشمند سازی ویلا چقدر هزینه دارد

 

زیباسازی ویلا شامل زیباسازی موتورخانه ویلا، زیباسازی آب ویلا، زیباسازی سیستم نظارت تصویری و سیستم ضد سرقت ویلا و حریم، زیباسازی پرده ، زیباسازی سیستم روشنایی و روشنایی ویلا، شیشه بندی پنجره ها و سیستم گرمایش و تهویه میشود. هوشمند سازی کامل و نیمه هوشمند Villa BMS. توانایی خانه ها، برج ها، هتل ها و ساختمان های اداری با استفاده از تجهیزات هوشمند ایرانی و خارجی بر اساس طراحی و پیاده سازی تجهیزات هوشمند ایمن ساخته است. محاسبه بهای تمام شده خانه هوشمند و قیمت تجهیزات هوشمند بسته به اجرای نیمه هوشمند و کاملا هوشمند تعیین می شود.

ویلای هوشمند: ویلای هوشمند در درجه اول به معنای ساده سازی کنترل و مدیریت از طریق فناوری اتوماتیک و کنترل از راه دور است. در حال حاضر «مهارت» ویلاها مبتنی بر فناوری Wi-Fi، سیم کارت GSM و اینترنت اشیا (IOT) است. مهارت ویلا را نیز می توان با توجه به احساس نیاز گام به گام پی برد و یا طراحی کاملا هوشمند با BMS انجام شود.

ویلای نیمه هوشمند: با یک مثال توضیح می دهیم. یکی از مهمترین قسمت های ریموت کنترل ویلا، هوشمندسازی یا کنترل از راه دور آبیاری ویلا می باشد. آبیاری هوشمند ویلا را می توان به طور جداگانه انجام داد. یا مثلاً هوشمندسازی و کنترل از راه دور سیستم برودتی ویلا را انجام داد . در این صورت نیازی به پیاده سازی BMS نیست و در تمامی ویلاهای ساخته شده قابل اجرا می باشد.

ویلای هوشمند کامل: ویلای هوشمند کامل هم برای ویلاهای ساخته شده و هم برای ویلاهایی که در حال طراحی و ساخت هستند قابل اجرا است. فکری سازی کامل ویلا شامل هوشمند سازی و ریموت کنترل کلیه وسایل برقی و مکانیکی می باشد. طراحی و اجرای BMS برای ویلاهایی که برای کاهش هزینه ها و اجرای حرفه ای تر طراحی و ساخته شده اند ارائه می شود. اجرای هوشمند سازی کامل برای ویلاهای ساخته شده کمی سخت است اما در هر صورت هر ویلا را می توان به طور کامل ارتقا داد.

هوش امن

هوش مبتنی بر بی سیم است، بنابراین باید به امنیت این سیستم بی سیم توجه ویژه ای داشت. نفوذ یک فرد خارجی به سیستم هوشمند یک ویلا یا خانه می تواند صدمات زیادی ایجاد کند. امنیت هوشمند سازی مقوله مهمی است که باید در هر سه فاز طراحی هوشمندسازی، خرید تجهیزات هوشمند سازی و مرحله اجرای هوشمندسازی مورد توجه قرار گیرد. از آنجایی که نظارت فیزیکی دائمی بر تجهیزات وجود ندارد، از این نظر، امنیت از اهمیت زیادی در فکری‌سازی برخوردار است. امنیت هوشمند به تجهیزات، نوع نصب و پروتکل های ارتباطی بستگی دارد.

برند تجهیزات هوشمند ویلا

برندهای محبوب ویلا/ساختمان هوشمند که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند: برند نیمه هوشمند انگلیسی Savekey، تجهیزات هوشمند Snow Off، برند کامل هوشمند ایتالیایی Ekinex و برند Ajax.

امنیت ویلای هوشمند و سیستم ضد سرقت

اطلاع از وضعیت دوربین ها، مناطق دید، هشدارهای امنیتی، تغییر زوایای و عملیات جزئی از اهداف ارتقای امنیت است. اتصال سیستم ضد سرقت به BMS و کنترل از راه دور اقدامات ثانویه از جمله اصول مطلوب در این زمینه است.

آبیاری هوشمند ویلا

امکان کنترل آبیاری از راه دور و برنامه ریزی هوشمند برای آبیاری یکی از مزایای آبیاری هوشمند ویلایی است. اتصال شیرهای برقی به سیستم کنترل از راه دور هوشمند یکی از فعالیت ها در این زمینه است. ساده ترین راه برای اجرای آبیاری هوشمند با خودکار سازی آبیاری ییلاقی و باغ، نصب لوله هایی با ضخامت مناسب و شیر برقی است که با استفاده از کنترلر پیامکی یا سیستم هوشمند باز و بسته می شود. در آخرین نقاطی که آب به آن‌ها می‌رسد، می‌توانید یک دوربین قرار دهید و بر آبیاری باغ یا کلبه نظارت کنید.

سیستم گرمایش و سرمایش ویلا هوشمند

قبل از ورود به ویلا دارای دمای مناسب بوده و توسط سیستم سرمایش و گرمایش ویلا از راه دور قابل کنترل می باشد. برای اجرای فکری چیلر، یونیت و کولر گازی به رله و مدار کنترل (شامل دماسنج و کنترلر) متصل می شود. نظارت و کنترل متمرکز می تواند بر اساس BMS باشد.

کنترل لوازم برقی ویلا

کنترل از راه دور یا بی سیم چراغ ها، پرده ها، تهویه هوا، نظافت استخر، جارو و ... باعث افزایش راحتی در ویلا می شود. نصب BMS یا کنترل مجزا یکی از اقدامات بهسازی ویلا در این زمینه است. منبع تغذیه هر وسیله الکتریکی را می توان به طور مستقل از طریق Wifi کنترل کرد یا به یک مرکز کنترل شده متصل کرد که در آن کنترل از راه دور قابل اعمال است.

 

هزینه بهسازی خانه و ساختمان بسته به سن ساخت

قیمت خانه هوشمند بسته به قدمت ساختمان تخمین زده می شود. ساختمان ها به سه دسته ساختمان های در حال ساخت، ساختمان های جدید و خانه های قدیمی تقسیم می شوند. بهترین زمان برای هوشمندسازی ساختمان زمانی است که ساختمان در حال ساخت است. زیرا معمار می تواند بهترین مکان را برای قرار دادن تجهیزات هوشمند اعم از کیبورد، سنسور، ماژول هوشمند، صفحه نمایش لمسی و ... تعیین کند که در این صورت علاوه بر نتیجه مطلوب، هزینه هوشمندسازی ساختمان کاهش می یابد. به دلیل امکان سیم کشی آسان و عدم نیاز به تخریب این حالت بهترین است.

هزینه خانه هوشمند

اگر ساختمان نوساز دارید و اکنون که ساختمان تکمیل شده است به فکر هوشمندسازی ساختمان هستید، کار کمی آسانتر تر و گرانتر می شود. زیرا هزینه یک ساختمان هوشمند به نوع سیم کشی ساختمان بستگی دارد. اگر سیم کشی به صورت سنتی انجام نشود بلکه طبق استانداردهای جدید انجام شود، می توان تمامی نیازهای مشتری را با محصولات بی سیم و با اختلال کمتر برآورده کرد. اگر ساختمان قدیمی دارید و میخواهید آن را با تجهیزات هوشمند ترکیب کنید تا خانه ای هوشمند بسازید، بهتر است در حین بازسازی خانه سیم کشی های غیراستاندارد را عوض کنید و طبق تجهیزات هوشمند سیم کشی جدید بسازید. بنابراین هزینه یک ساختمان هوشمند بسته به سن ساخت آن متفاوت خواهد بود.

 

هزینه یک ساختمان هوشمند بسته به نوع تجهیزات مورد استفاده

نوع تجهیزات مورد استفاده به طور طبیعی بر هزینه ایجاد یک ساختمان هوشمند تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، نوع سیم کشی مورد استفاده در یک سیستم هوشمند در برآورد ارزش فکری مهم خواهد بود. در ادامه به معرفی انواع سیستم های هوشمند می پردازیم تا تاثیر نوع سیستم هوشمند بر هزینه ساختمان هوشمند را مشاهده کنیم.

سیستم فکری با سیم

این قابل اعتمادترین سیستم هوشمند است که در برابر هک توسط سارقان هوشمند مقاوم است. همچنین سرعت دویدن بالایی دارد. در عین حال اگر در حال ساخت ساختمان هستید، نصب این نوع سیستم هوشمند نسبت به سایر روش ها ارزان تر است.

سیستم بی سیم هوشمند

تنها چیزی که برای اتصال به سیستم هوشمند بی سیم نیاز دارید یک پریز برق (هم زنده و هم خنثی) است. نکته قابل توجه برای برند Control4 این است که محصولات بی سیم Control4 کاملاً ضد دستکاری هستند و در برابر نویز و تداخل الکتریکی مصون هستند. هنگام انتخاب این روش، به دلیل استفاده از تجهیزات گران قیمت، طبیعتا هزینه یک ساختمان هوشمند افزایش می یابد.

سیستم هوشمند هیبریدی

سیستم هوشمند از ترکیبی از روش های سیمی و بی سیم برای ارائه یک سیستم یکپارچه و سازگار استفاده می کند. قیمت یک سیستم هوشمند هیبریدی نسبت به عملکرد آن کاملاً مناسب است و اکثر پروژه های Control4 به این روش انجام می شود.

هزینه یک ساختمان هوشمند با توجه به سلیقه و نیاز مشتری

خانه هوشمند سطوح مختلفی دارد، یکی از سطوح با توجه به نیاز و سلیقه مشتری انتخاب می شود و از آنجایی که هر سطح نیاز به تجهیزات خاصی دارد، این امر بر قیمت خانه هوشمند تاثیر می گذارد. سطوحی که برای توسعه هوش به حساب می آیند به چهار دسته تقسیم می شوند: سطح پایه، سطح عادی (A)، سطح کاربری (+A)، سطح پیشرفته و سطح لوکس (A++).