X

سیستم پرده هوشمند

هدف اصلی لوازم خانگی هوشمند کاهش تلاش و زمان مورد نیاز برای کارهای معمولی و آسان کردن زندگی شما نسبت به قبل است. تا پیش از این، نسخه‌های هوشمند به دستگاه‌های الکترونیکی پیشرفته مانند یخچال، تلویزیون، مایکروویو و سایر گزینه‌های مشابه محدود می‌شدند. اما اکنون می‌توانید حتی برای ابتدایی‌ترین محصولات مانند دریچه‌های آب و حتی پرده‌ها، گزینه‌ای هوشمندانه پیدا کنید. در ادامه این مطلب درباره سیستم پرده هوشمند صحبت خواهیم کرد.

تکنولوژی سیستم پرده هوشمند

این محصولات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با کمک کنترل اختصاصی اپلیکیشن گوشی هوشمند و سایر گزینه‌های دسترسی هوشمند، کارهای روزانه را آسان‌تر و خودکار می‌کنند. پرده سیستم پرده هوشمند در حال حاضر به ویژه در بازار محبوب هستند زیرا ویژگی های بسیار خوبی از جمله موارد زیر را ارائه می دهند:

  • اندازه میله قابل تنظیم: اگر قبلاً مجموعه‌ای از پرده‌ها را خریداری کرده‌اید، احتمالاً می‌دانید که داشتن بهترین تناسب با توجه به اندازه پنجره چقدر دشوار است. همین امر در مورد پرده های هوشمند شما نیز صدق می کند زیرا هر دستگاه دارای محدودیت اندازه میله پرده است که باید برای پنجره های شما مناسب باشد.
  • ویژگی های هوشمند: دلیل اصلی خرید ست پرده هوشمند به جای پرده های معمولی، دریافت بهترین و هیجان انگیزترین ویژگی های هوشمند است. بنابراین، این عاملی است که برای پرده های هوشمند بسیار اهمیت دارد. حتی اگر به دنبال گزینه اقتصادی هستید، به ویژگی های هوشمند موجود در مجموعه توجه کنید.
  • گارانتی: گارانتی پرده های هوشمند عامل بسیار مهمی است زیرا مجموعه ای از پرده های هوشمند از حرکت موتوری تشکیل شده است که قطعات متحرک زیادی را شامل می شود. حتی آسیب جزئی به هر یک از اینها می تواند عملکرد پرده ها را کاملاً متوقف کند و آنها را معادل پرده های معمولی کند مگر اینکه قسمت آسیب دیده تعویض شود.

 

نکات خرید سیستم پرده هوشمند

·ویژگی های خودکار

 پس از نگاهی به بهترین پرده های هوشمند و ویژگی های ارائه شده، باید با آنچه می توانید از یک پرده هوشمند انتظار داشته باشید آشنا باشید. اگرچه، برخی از ویژگی های اضافی مانند کنترل های برنامه ریزی شده و ویژگی های خودکار وجود دارد که هنوز بسیار نوآورانه هستند و یک تجربه واقعا هوشمند را ارائه می دهند.

شما به سادگی می توانید برنامه ای برای باز شدن پرده ها در صبح و بسته شدن در بعدازظهر تنظیم کنید که هر روز به طور خودکار بدون شکست انجام می شود. اگرچه، مجموعه پرده هوشمند شما برای انجام این کار نیاز به پشتیبانی از اپلیکیشن گوشی هوشمند دارد. در غیر این صورت، فقط کنترل دستی را از طریق کنترل از راه دور ارائه می دهد. در حالی که استفاده از کنترل از راه دور نیز بسیار راحت است، ممکن است در نهایت ریموت را اشتباه قرار دهید و نتوانید از پرده ها بدون استفاده دستی آن استفاده کنید. از این رو، قطعاً باید عملکرد خودکار را در مجموعه پرده های هوشمند ترجیح دهید.

 

·نیروی مورد نیاز

 پرده های هوشمند ممکن است از دسترسی عالی و یکپارچه سازی یکپارچه از طریق برنامه های تلفن هوشمند برخوردار باشند. اما هنوز هم توسط موتورهایی کار می کنند که برای کارکردن به برق نیاز دارند. موتورها می توانند از منابع مختلفی مانند ورودی مستقیم دیوار، باتری و غیره تغذیه شوند. بنابراین، باید مطمئن شوید که می توانید ورودی مناسبی را به مجموعه پرده هوشمند ارائه دهید تا بتوانید بهترین عملکرد را از آنها بگیرید.

به غیر از آن، ممکن است مجبور شوید تنظیمات بیشتری را برای باتری‌ها انجام دهید، اگر منبع انرژی آن باشد. برخی از مجموعه ها نیز به جای باتری های یکبار مصرف، از باتری های قابل شارژ تغذیه می کنند. این نسبتاً انتخاب بهتری است زیرا لازم نیست هر چند وقت یکبار باتری ها را تعویض کنید. گزینه های مناسب دیگر آنهایی هستند که با فناوری PoE تغذیه می شوند که برای عملکرد خود به یک کابل داده واحد نیاز دارند

·ادغام خانه هوشمند

دورانی که سازگاری هوشمند دستگاه های نسل جدید به یک اکوسیستم خاص محدود می شد، گذشته است. در حال حاضر، تقریباً تمام دستگاه‌های خانه هوشمند می‌توانند با تلفن هوشمند شما و همچنین سایر دستگاه‌های هوشمند برای یک سیستم یکپارچه‌سازی کامل خانه هوشمند ارتباط برقرار کنند. به این ترتیب، سیستم پرده هوشمند شما نیز می توانند برنامه ریزی شوند تا با دستگاه های دیگر همگام شوند.

به عنوان مثال، هنگامی که پرده ها بسته هستند، می توانید چراغ های هوشمند خود را برای روشن شدن و بالعکس برنامه ریزی کنید. اما، تنها در صورتی امکان‌پذیر است که پرده‌های هوشمند از جدیدترین فن‌آوری هوشمند بهره‌مند شوند و از دستیارهای مجازی مانند سیستم‌های خانه هوشمند الکسا و گوگل پشتیبانی کنند. اگر مجموعه پرده هوشمند فقط اتصال محدودی را از طریق یک کنترل از راه دور جداگانه ارائه می دهد، نمی توانید آن را تحت سیستم یکپارچه سازی خانه هوشمند راه اندازی کنید.

·کیفیت و دوام

طیف گسترده ای از گزینه ها برای پرده های هوشمند موجود است که از نظر عواملی مانند کیفیت و دوام متفاوت است. با توجه به بودجه خود و محدوده قیمت مجموعه پرده هوشمندی که انتخاب می کنید، کیفیت ساخت مناسب و کیفیت قطعات نصب شده بر روی ست را دریافت خواهید کرد. این مجموعه ها بسیار گران هستند.

جمع بندی

پرده‌های هوشمند دستگاه‌های هوشمند بسیار ساده‌ای هستند که به شما امکان دسترسی از راه دور به پرده‌ها و حتی فرمان‌های فعال صوتی با گزینه‌های بهتر را می‌دهند. اگر مدت‌هاست که می‌خواهید ست پرده‌های قدیمی خود را جایگزین کنید، به‌عنوان یک ارتقاء بسیار ارزشمند برای خانه‌تان، به جای پرده‌های معمولی، پرده‌های هوشمند را در نظر بگیرید. پرده های هوشمند راحتی زیادی را برای شما به ارمغان می آورند و همچنین جذابیت زیبایی شناسی بیشتری به خانه شما می دهند. اما، پرده های هوشمند یکی از مواردی است که برای رسیدن به گزینه عالی، به ساعت ها و ساعت ها مرور نیاز دارد.

 

مطالب کاربردی

نرم افزار (اپلیکیشن) خانه هوشمند

سیستم (کنترل) هوشمند چیست و چه کاربردی‌هایی دارد؟

انواع روش‌های هوشمندسازی ساختمان

تجهیزات هوشمندسازی (ساختمان)

پکیج هوشمندسازی ساختمان

هوشمندسازی بی سیم و تفاوت آن با هوشمندسازی سیمی

هوشمندسازی استخر

سنسور حرکتی کوچک

امکانات  و ویژگی های خانه هوشمند

پروتکل های خانه هوشمند

هوشمندسازی ساختمان

انواع تجهیزات هوشمند

قیمت هوشمندسازی خانه

خانه هوشمند چیست