X

سیستم هشدار هوشمند

با افزایش جرم و جنایت، افراد به دنبال روش های جدیدی برای ایمن سازی خانه های خود هستند. در دنیایی که به نظر می رسد فناوری هر ماه در حال پیشرفت است، سیستم های امنیتی خانه به قلمرو جدیدی وارد شده اند که آن را با سیستم هشدار هوشمند می شناسیم.

سیستم هشدار هوشمند چیست؟

تا 10 سال پیش، مصرف کنندگان به فناوری دسترسی نداشتند تا سیستم های امنیتی خانه خود را مدیریت کنند. سیستم هشدار هوشمند این را تغییر دادند. در اصل، سیستم‌های امنیتی سنتی به داخل خانه متصل می‌شدند و توسط یک ایستگاه مرکزی، معمولاً یک شرکت زنگ خانه، نظارت می‌شد.

امروز، مصرف کنندگان گوشی های هوشمند، شبکه های خانگی و فناوری بی سیم دارند که سیستم هشدار هوشمند می تواند از همه آنها استفاده کند. مردم می‌توانند حسگرهای درب بخرند تا تشخیص دهند که آیا شخصی در بیرون است یا قفل‌هایی که می‌توان آن‌ها را از طریق تلفن همراه کنترل کرد.

در اصل، سیستم‌ هشدار هوشمند ممکن است بتوانند مشتری را برای ایجاد شبکه امنیتی خود و در عین حال کنترل، معمولاً از طریق تلفن‌های همراه خود، توانمند کنند.

فواید سیستم هشدار هوشمند

  • قیمت: سیستم‌های هشدار هوشمند می‌توانند ارزان‌تر باشند، زیرا مشتریان از پرداخت هزینه به شخص دیگری برای نصب یا نظارت بر آنها اجتناب می‌کنند.
  • کنترل: از آنجایی که سیستم های هشدار هوشمند نیازی به مشارکت شرکت نظارت بر هشدار ندارند، مشتری می تواند کنترل خود را حفظ کند. بسیاری از صاحبان خانه این سطح از مشارکت را در نظارت بر امنیت خانه خود ترجیح می دهند.

چالش های سیستم هشدار هوشمند

یکی از چالش هایی که سیستم هشدار هوشمند برای مصرف کننده ایجاد می کند، خطر هک شدن است. پیکربندی نامناسب شبکه خانگی، نقص در دستگاه ها یا به خطر انداختن رمز عبور می تواند به یک هکر اجازه دهد تا به سیستم نفوذ کند و تشخیص دهد که آیا کسی در خانه است یا نه، یا حتی کنترل را به دست بگیرد.

صاحبان خانه می توانند این سه اقدام احتیاطی را برای کمک به جلوگیری از دسترسی هکرها به سیستم هشدار هوشمند خود انجام دهند:

  • رمز عبور دستگاه را ایمن کنید. گذرواژه ها می توانند ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک و همچنین اعداد و سایر کاراکترها مانند علامت سوال یا علامت تعجب برای کمک به افزایش امنیت باشند. همچنین، رمزهای عبور پیش فرض را تغییر دهید و از استفاده مجدد از رمزهای عبور در چندین سایت خودداری کنید.
  • دستگاه و داده هایی که پردازش می کند را درک کنید. برخی از دستگاه‌ها ممکن است عکس‌ها یا ویدیوهایی بگیرند که ممکن است نگرانی‌هایی را در مورد حفظ حریم خصوصی ایجاد کند. برخی از سیستم های هشدار هوشمند برای ذخیره سازی و پردازش داده ها به فناوری ابری متکی هستند. کاربران باید هرگونه پیامدهای حفظ حریم خصوصی دستگاه و داده‌های مرتبط، و همچنین هرگونه حفاظت ارائه شده توسط سازنده دستگاه را کاملاً درک کنند. به عنوان مثال، آیا ویدیو از یک دوربین حفظ می شود، و اگر چنین است، اگر به فضای ذخیره سازی ابری ارسال شود، رمزگذاری شده و محافظت می شود؟
  • به روز رسانی نرم افزار را اعمال کنید. بسیاری از دستگاه های هوشمند جدید وارد بازار شده اند و ممکن است دارای نقص های برنامه نویسی باشند. مهم است که وصله‌های امنیتی و به‌روزرسانی‌ها را زمانی که سازنده در دسترس هستند، اعمال کنید.

علاوه بر این، بدانید که ممکن است کل سیستم شما برای عملکرد در هنگام قطع برق طراحی نشده باشد. برای اطمینان از اینکه سیستم شما در هنگام قطع برق به کار خود ادامه می دهد، اگر ژنراتور راه اندازی خودکار ندارید، از باتری پشتیبان کافی برای تغذیه سیستم Wi-Fi، پانل کنترل و تمام تجهیزات نظارت امنیتی استفاده کنید.

دسترسی مصرف‌کننده به فناوری هوشمند فراتر از امنیت خانه است و به مصرف‌کنندگان امکان می‌دهد بسیاری از جنبه‌های مالکیت خانه مانند تشخیص نشت آب، از دست دادن گرمای ساختمان، توانایی باز کردن یا بستن درب‌های گاراژ از راه دور و توانایی روشن کردن یا وسایل کوچک یا چراغ ها را مدیریت و نظارت کنند.

انواع سیستم‌ هشدار هوشمند

·سیستم امنیتی آلارم هشدار‌دهنده

امروزه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افراد، حفظ امنیت کامل خانه و جلوگیری از سرقت است.  به همین منظور افراد می‌توانند با استفاده از قفل هوشمند درب خانه مجهز به آلارم هشدار دهنده از کوچک‌ترین اقدام در جهت سرقت از ساختمان جلوگیری کنند. همچنین این سیستم قابلیت اتصال به تلفن همراه هوشمند را برای ساکنین امکان‌پذیر می‌کند تا در هر ساعت از شبانه‌روز، گزارش امنیتی ساختمان به راحتی در دسترس صاحبین منازل قرار بگیرد.

·آلارم شوک و ضربه

از دیگر انواع سیستم‌های امنیتی که به تازگی وارد عرصه‌ی هوشمند‌سازی ساختمان و خانه‌ها شده است، سیستم شوک و ضربه است. این سیستم همانطور که از نامش پیداست، دارای حساسیت بسیار زیادی نسبت به اعمالی همچون شوک‌های الکتریکی و یا ضربه است تا در صورت بروز چنین اعمالی سریعا آلارم هشدار فعال شود.

به طور معمول این سیستم بر روی دیوار‌های قابل نفوذ و یا انواع شیشه‌ها نصب می‌شود تا در هنگام اعمال هرگونه ضربه‌ و یا تهدید جدی، توسط سنسور‌های بسیار حساس این آلارم شناسایی شود.

جمع بندی

سیستم‌ هشدار هوشمند یکی از ضروری ‌ترین تجهیزات هوشمند‌سازی خانه ها شناخته می‌شود که ضمن برخورداری از انواع سنسور‌ هوشمند، هرگونه حرکت غیر‌مجاز و یا بروز حادثه‌ای را شناسایی می‌کند. در چنین شرایطی پیام هشدار به صورت اتوماتیک به تلفن همراه افراد و یا اماکن امنیتی همانند اداره پلیس ارسال می‌شود تا در کمترین زمان از بروز حادثه جلوگیری شود . سیستم‌های آلارم هوشمند دارای انواع بسیار متفاوتی هستند.

 

مطالب کاربردی

نرم افزار (اپلیکیشن) خانه هوشمند

سیستم (کنترل) هوشمند چیست و چه کاربردی‌هایی دارد؟

انواع روش‌های هوشمندسازی ساختمان

تجهیزات هوشمندسازی (ساختمان)

پکیج هوشمندسازی ساختمان

هوشمندسازی بی سیم و تفاوت آن با هوشمندسازی سیمی

هوشمندسازی استخر

سنسور حرکتی کوچک

امکانات  و ویژگی های خانه هوشمند

پروتکل های خانه هوشمند

هوشمندسازی ساختمان

انواع تجهیزات هوشمند

قیمت هوشمندسازی خانه

خانه هوشمند چیست