X

سیستم موتور خانه هوشمند


سیستم موتور خانه هوشمند در هوشمند سازی منزل همان موتورخانه معمولی میباشد که به یک سیستم کنترل هوشمند مجهز شده است. برعکس موتورخانه های غیرهوشمند فعلی که در آن ها درجه حرارت آبگرم جاری در رادیاتورها (فن کویل ها)، آبگرم بهداشتی مصرفی، تنظیمات ترموستات دیگ، پمپ های سیرکولاسیون (چرخش آب) و غیره به صورت دستی انجام می شود و در فصل ها و ساعات مختلف روز بر روی یک رقم ثابت قرار دارد، در موتورخانه ی هوشمند تمامی این کارها به صورت خودکار و توسط سنسورها و پردازشگر انجام می شود. هوشمند سازی منزل و موتورخانه ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری گام بزرگی در مصرف بهینه انرژی و کاهش هزینه ها میباشد.یکی از تجهیزات خانه هوشمند که موارد استفاده زیادی در هوشمند سازی منازل دارد سیستم موتور خانه هوشمند می باشد.

 

نحوه کار با سیستم موتور خانه هوشمند


سیستم موتور خانه هوشمند شامل یک کنترلر (کنترل کننده) هوشمند مرکزی، صفحه نمایشگر، کنترلرهای هواساز، کنترلرهای پمپ های ژوکی، کنترلرهای ph و سختی آب و سنسور دما است که یک سنسور در فضای خارجی ساختمان، تعدادی سنسور هم بر روی دیگ ها، تعدادی بر روی لوله های آب رفت و برگشتی چیلرها و تعدادی بر روی منابع کویلی قرار می گیرند. 
این ابزار حرارت لحظه ای مورد نیاز فضای داخلی و خارجی ساختمان را تشخیص داده و بر اساس آن به تجهیزات داخل موتورخانه دستور عملکرد می دهند. سنسورها، اطلاعات آب و هوایی را از داخل و خارج ساختمان جمع آوری کرده و از طریق اینترنت اشیا به پردازشگر هوشمند انتقال می دهند. پردازشگر بررسی و پردازش این اطلاعات را انجام می دهد و پس از آن، کنترلر بر اساس خروجی اطلاعات، عملکرد تجهیزات موتورخانه را کنترل کرده و دمای دیگ را تنظیم می کند..برای هوشمند سازی ساختمان خود می توانید از طریق وب سایت نیازیتو انواع سیستم های هوشمند ساختمان را مشاهده کنید و از هزینه هوشمند سازی ساختمان با خبر شوید.

 

سیستم موتور خانه هوشمند

 

مزایای استفاده از سیستم موتور خانه هوشمند


•    امکان برنامه ریزی دما برای فواصل زمانی مختلف مثل روزانه، هفتگی و سالانه؛ موتورخانه های سنتی به طور دستی و بر روی یک دمای ثابت تنظیم می شوند. اما برای موتورخانه هوشمند می توان یک برنامه انعطاف پذیر برای ساعات مختلف روز و فصول مختلف سال چید تا خود را با آب و هوای مختلف سازگار کند.
•    کاهش استهلاک تجهیزات موتورخانه و کمترین نیاز به سرویس و تعمیر؛ وقتی که موتورخانه های قدیمی بر روی یک درجه حرارت ثابت تنظیم می شوند، تجهیزات باید در کل طول سال آن دما را برای ساختمان مهیا کنند و همین باعث تحت فشار قرار گرفتن آن ها می شود. اما زمانی که خود موتورخانه دمای لازم و مناسب را تشخیص داده و آن را آماده کند، استهلاک تجهیزات کاهش می یابد و بالتبع، خیلی کمتر از سابق به دنبال تعمیر و سرویس آن ها خواهید بود.
•    نمایشگر نصب شده بر روی دیوار موتورخانه تمامی دماها، وضعیت پمپ ها و مشعل ها و همه ی آلارم ها را نمایش می دهد و امکان کنترل و تنظیم تمامی تجهیزات موتورخانه را فراهم می کند. به علاوه، ساکنین می تواند حداقل و حداکثر میزان مصرف در روزهای مختلف سال، روزهای کاری و تعطیلات را مشاهده کنند.
•    جلوگیری از یخ زدگی دیگ و لوله ها؛ این مزیت برای موتورخانه ساختمان های اداری اهمیت ویژه ای دارد چرا که از یخ زدگی آب داخل لوله ها در حالت استندبای دیگ ها و در ساعاتی که پمپ سیرکولاسیون و گردش آب خاموش است نیز جلوگیری می کند.
•    هوشمند سازی منزل موتورخانه در ساختمان های اداری، تجاری یا مسکونی شاید در ابتدا نیازمند هزینه ای بیشتر از هزینه موتورخانه های سنتی باشد. اما این کار یک سرمایه گذاری محسوب می شود و کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینه های نگهداری و تعمیر، چند برابر آن را به شما بازمی گرداند. با افزایش قیمت سوخت، این مزیت ملموس تر شده است.


 

مطالب کاربردی دکتر BMS

نرم افزار (اپلیکیشن) خانه هوشمند

سیستم (کنترل) هوشمند چیست و چه کاربردی‌هایی دارد؟

انواع روش‌های هوشمندسازی ساختمان

تجهیزات هوشمندسازی (ساختمان)

پکیج هوشمندسازی ساختمان

هوشمندسازی بی سیم و تفاوت آن با هوشمندسازی سیمی

هوشمندسازی استخر

سنسور حرکتی کوچک

امکانات  و ویژگی های خانه هوشمند

پروتکل های خانه هوشمند

هوشمندسازی ساختمان

انواع تجهیزات هوشمند

قیمت هوشمندسازی خانه

خانه هوشمند چیست