X

سنسور نشتی آب چیست

به طور سنتی، تنها راه اطلاع از نشت آب این است که کنتور آب آپارتمان را چک کنید و منتظر قبض یا قبض آب باشید و آن را با قبض های گذشته مقایسه کنید. بدیهی است که این روش برای استفاده در مراکز بحرانی مانند اتاق سرور مناسب نیست. از آنجایی که زمان برای به حداقل رساندن آسیب ناشی از نشت آب ضروری است، یک روش دقیق و کارآمد مورد نیاز است. امروزه استفاده از سنسورهای نشت آب در مراکز داده و مراکز داده امری ضروری است.

 

نحوه عملکرد سنسورهای نشت آب در مرکز داده

سنسورهای نشت آب هنگام تشخیص نشت هشدار تولید می کنند و اگر در محدوده اتاق سرور باشید، متوجه این هشدارها خواهید شد. اما با پیشرفت تکنولوژی، حسگرهای نشت آب قابلیت ارسال پیامک به تلفن همراه را نیز به دست آورده اند. همچنین می توانید هر جا که از نرم افزار مانیتورینگ شبکه بینا استفاده میکنید، اطلاعات ارسال شده از طریق سنسورهای آب را دریافت و ذخیره کنید. نشت یاب های آب باید در قسمت های خاصی از اتاق سرور که احتمال نشتی وجود دارد مانند شیرهای آب، تجهیزات گرمایشی و سرمایشی و در عایق نصب شود تا به محض وقوع نشتی هشدارهای لازم داده شود. سنسورهای آب پیشرفته تری قابلیت ارسال پیامک به تلفن همراه را در هنگام بروز مشکل دارند و همانطور که گفته شد با نرم افزار مانیتورینگ می توانید اطلاعات ارسال شده توسط سنسورهای آب را به صورت بلادرنگ و با توجه به تاریخچه گزارش رصد کنید و گزارش های شخصی سازی شده را در نرم افزار مانیتورینگ خود دریافت کنید.

چرا باید روی سنسورهای نشت آب سرمایه گذاری کنیم؟

کلمه کلیدی در این سوال "سرمایه گذاری" است. با سرمایه گذاری روی دریافت سنسورهای نشت آب از اتاق سرور خود، می توانید از هزینه های بالای تعمیر یا تعویض تجهیزات و همچنین از دست دادن اطلاعات مهم جلوگیری کنید. بدیهی است که نرخ بازگشت سرمایه در این مورد از نظر هزینه ریسک احتمالی همیشه قابل قبول است. طراحی و نگهداری یک اتاق سرور یا مرکز داده بسیار پرهزینه است و غفلت از اتخاذ و اجرای اقدامات امنیتی لازم برای محافظت از آن غیر منطقی به نظر می رسد. همانطور که محافظت از اتاق سرور در برابر تهدیدات امنیتی از جمله سرقت اطلاعات مهم است، حفظ امنیت فیزیکی مراکز داده با حسگرهای نظارت بر محیط نیز مهم است. استفاده از سنسورهای نشت آب علاوه بر ایجاد احساس امنیت روانی، از آنجایی که اطلاعات شما در هر کجا که باشد محفوظ است و از بین نمی رود، می تواند میلیون ها تومان از هزینه تعمیر و بازسازی اتاق سرور محلی صرفه جویی کند.

 

ارتباط سنسورهای نشت آب با سایر فناوری های اتاق سرور

با استفاده از نرم افزار مانیتورینگ شبکه بینا می توانید در هر کجا که هستید به اطلاعات ارسالی این سنسورها دسترسی داشته باشید. با توجه به اینکه برای اطمینان از امنیت اتاق سرور باید از سنسور دما، سنسور رطوبت، سنسور ولتاژ و ... استفاده شود، باید بتوانید اطلاعات تمامی این سنسورها را در یک سیستم مرکزی مانیتور کنید. با استفاده از نسخه اندروید نرم افزار مانیتورینگ بینا نیز می توانید این اطلاعات را در موبایل خود داشته باشید. مهم نیست خانه شما چقدر بزرگ است، مالک آن هستید یا اجاره می دهید، بسیار تمیز یا بسیار کثیف است. با همه اینها، بسیاری از ما خانه را پناهگاه خود می دانیم و همه تلاش می کنیم تا آسیبی به آن وارد نشود. متاسفانه مواردی مانند سرقت، آتش سوزی و نشت آب می تواند به خانه و ساکنان آن آسیب وارد کند. این آسیب می تواند جنبه مالی و جانی داشته باشد که گاهی غیر قابل جبران است. اما هر دردی درمانی دارد و می توانیم با انجام چند کار ساده از این اتفاقات ناخوشایند جلوگیری کنیم. نصب نشت یاب گاز، دوربین امنیتی بیسیم هوشمند یا نشت یاب آب می تواند راه حلی هوشمندانه و نوشدارویی برای مرگ سهراب باشد. کسانی که خانه خود را بیمه میکنند بیشتر از سایر حوادث به دلیل نشتی و ترکیدگی لوله از شرکت های بیمه غرامت دریافت می کنند. آب می تواند به راحتی از پشت بام، لوله کشی ساختمان یا منابع دیگر مانند تجهیزات معیوب نفوذ کند.

 

علائم نشت آب در خانه شما

قبض آب غیر معمول همراه با دبی بالا در کنتور آب نشان دهنده نشتی آب در خانه است. علاوه بر این، اگر دیوارها یا سقف (به جز دیوارها و سقف حمام و توالت) برآمده، پوسته پوسته شده و رنگ دیگری به خود گرفته اند، باید به دنبال منبع نشت آب باشید و آن را از بین ببرید.

سنسور نشت آب هوشمند چه کاربردی دارد و چه مزایایی دارد؟

دستگاه تشخیص نشت آب با سایر تجهیزات خانه هوشمند سازگار است و میتواند هماهنگ با آنها کار کند. به عنوان مثال در صورت نشتی می تواند با اهرم هوشمند شیر مایع جریان آب را در کل ساختمان مسدود کند. هنگام خرید سنسور آب هوشمند، اپلیکیشنی را نیز روی گوشی هوشمند خود نصب می کنید تا بتوانید سیستم لوله کشی خانه خود را حتی از راه دور زیر نظر داشته باشید. علاوه بر این، سنسور نشت آب هوشمند مجهز به زنگ هشدار است و اگر در خانه هستید اما گوشی هوشمندتان در دسترس نیست، با شنیدن زنگ هشدار از مشکل لوله کشی ساختمان مطلع خواهید شد. یکی دیگر از ویژگی های خوب دستگاه نشتی یاب هوشمند آب این است که حتی اگر متوجه هشدار یا پیام هشداری نشدید، سنسور به طور خودکار جریان آب را قطع می کند تا از آسیب بیشتر جلوگیری کند. ردیاب نشت آب با باتری کار می کند. بنابراین، دیگر نیازی به هاب خانه برای اتصال سنسور به شبکه هوشمند خانه خود ندارید. البته مصرف آن بسیار کم است و نگران تعویض زودتر باتری نباشید. نصب دستگاه نشت یاب هوشمند به معنای کاهش چشمگیر مصرف آب و جلوگیری از آسیب های احتمالی است. این دستگاه علاوه بر تشخیص نشتی آب می تواند به شما بگوید که وان و استخر پر شده و از سرریز شدن آن ها جلوگیری می کند. شاید خرید یک سنسور نشت آب هوشمند را یک هزینه اضافی در نظر بگیرید. اما زمانی که (خدای ناکرده) مجبور به تعویض همه وسایل خانه هستید، اهمیت نشت یاب هوشمند آب را درک می کنید.

با نصب سنسور نشتی آب همه نشتی ها شنیده می شود .سیستم تشخیص نشت آب الکترونیکی بر اساس قوانین صوتی یا قوانین صوتی کار می کند. این دستگاه الکترونیکی که بخشی از سیستم امنیتی خانه هوشمند است، با استفاده از طول موج صدای جریان آب، منبع آن را پیدا کرده و به شما اطلاع می دهد. بسته به فشار لوله آسیب دیده (لوله های فشار قوی و کم) نشت آب فرکانس متفاوتی خواهد داشت. سنسور نشت آب هوشمند مجهز به مبدلی است که به صداهای سیستم لوله کشی حساس است. اگر سنسور صدا را تشخیص دهد، تقویت شده و سپس با فرکانس بالاتر به سیستم امنیتی منتقل می شود. فرکانس صوتی ارسال شده به بیرون از آب توسط حسگر تعبیه شده در ردیاب نشت گاز دریافت می شود و با پخش زنگ هشدار یا ارسال پیام به گوشی هوشمند از خرابی ها جلوگیری می شود. پیدا کردن منبع نشتی یکی از دشوارترین کارها زمانی است که آب از لوله ها جاری می شود و دیوارها یا سقف خیس هستند. علاوه بر این مشکلات و دردسرهای تعمیر دیوارها و سقف، سر و کله زدن با نماینده بیمه برای دریافت غرامت، زمان و تلاش زیادی را می طلبد. اما اگر دستگاهی وجود داشته باشد که به محض نشتی آن را تشخیص دهد این مشکلات رفع خواند شد.

مطالب کاربردی

نرم افزار (اپلیکیشن) خانه هوشمند

سیستم (کنترل) هوشمند چیست و چه کاربردی‌هایی دارد؟

انواع روش‌های هوشمندسازی ساختمان

تجهیزات هوشمندسازی (ساختمان)

پکیج هوشمندسازی ساختمان

هوشمندسازی بی سیم و تفاوت آن با هوشمندسازی سیمی

هوشمندسازی استخر

سنسور حرکتی کوچک

امکانات  و ویژگی های خانه هوشمند

پروتکل های خانه هوشمند

هوشمندسازی ساختمان

انواع تجهیزات هوشمند

قیمت هوشمندسازی خانه

خانه هوشمند چیست