X

خانه هوشمند مناسب سالمندان

خانه هوشمند مناسب سالمندان

همانطور که میدانید تمام تکنولوژی های به وجود آمده برای اهداف و برنامه ریزی هایی پیاده سازی میشوند اما گاهی پس از پیاده شدن، تازه متوجه می‌شویم چه کاربردها و مصارف گسترده ای می‌توانند داشته باشند. به جرات می‌توان گفت شاید زمانی که برای نخستین بار اولین جرقه های هوشمند سازی منازل به ذهن بشر رسید، کسی فکرش را نمی‌کرد که تجهیزات هوشمند سازی ساختمان تا این حد کارساز باشد. اگر پای حرف های عزیزانی که در خانه ی سالمندان به سر می برند بنشینید، همگی می گویند که فرزندانشان نسبت به آنها بی محبت شده و آنها را از خانه بیرون کرده اند. البته به آنها حق می دهیم که از فرزندانشان دلگیر باشند.

اما چرا این اتفاق می افتد؟
اگر موضوع را از دیدگاه مقابل نظاره کنیم، باید به فرزندان هم حق بدهیم. در زندگی امروزی برای دوست داشتن عزیزانمان هم باید پول داشته باشیم و برای کسب پول باید کار کنیم که دیگر وقتی برای مراقبت از اعضای سالخورده ی خانواده باقی نمی ماند.
اما آیا واقعا راه حلی برای این مسئله نیست؟
پیشرفت هایی که در هوشمند سازی منزل صورت گرفته است، خانه را ایمن تر کرده و کارهای روزانه را به شکل خودکار درآورده است. اما خوب است بدانید که این گجت ها و ابزارها نه تنها خانه را برای سالمندان مانند قفس نمی کنند، بلکه آزادی هایی را نیز برای آنها ایجاد می نمایند.

 

جلوگیری از آسیب وارد شده به سالمندان با استفاده از هوشمند سازی خانه


یکی از برجسته ترین مزایای هوشمند سازی خانه این است که: به جای انجام دادن دستی بسیاری از کارها، می توان آنها را با دستگاه و به کمک تکنولوژی پیش برد. این مزیت برای افراد سالخورده یا کم توانی که ممکن است هنگام راه رفتن زمین بخورند یا نمی توانند خیلی در حرکت باشند، مانند یک معجزه عمل می کند. زیرا این افراد می توانند بدون آنکه از جایشان تکانی بخورند، تنها با لمس صفحه ی گوشی یا تبلت لامپ ها را خاموش یا روشن، درب ها را باز یا بسته و دمای اتاق را تنظیم کنند. علاوه بر آن با افزایش سن، چشم نور کمتری را از محیط دریافت می کند.

زمانی که یک شخص مسن از یک اتاق به اتاق دیگری می رود، شاید یک دقیقه طول بکشد که چشمانش خود را با نور محیط هماهنگ کنند که این زمان برای زمین و سر خوردن کافی است. روشن شدن خودکار یا از راه دور چراغ ها خطر افتادن و مرگ تصادفی این عزیزان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.


نگهداری از سالمندان از راه دور با استفاده از خانه هوشمند


شما می توانید بر سالمندانی که تنها زندگی می کنند نظارت داشته باشید. اعضای خانواده می توانند با نظارت ویدیویی از حال پدر یا مادر مسن خود باخبر شوند و خطرات تهدیدکننده مانند آتش سوزی، افراد مزاحم و غیره را از آنها دور کنند. چنانچه سرکار یا دور از خانه هستید و باید کسانی را که دوستشان دارید زیر نظر داشته باشید تا اتفاق بدی برای آنها رخ ندهد: سیستم های نظارت ویدیویی را از دست ندهید و بی ارزش نپندارید.برای هوشمند سازی ساختمان و هوشمند سازی منزل خود می توانید از طریق وب سایت نیازیتو انواع سیستم های هوشمند ساختمان را مشاهده کنید و از هزینه هوشمند سازی ساختمان با خبر شوید.


افزایش امنیت با استفاده از هوشمند سازی خانه سالمندان 


دزدی و کلاهبرداری رایج ترین نگرانی های افراد سالمندی است که به تنهایی در خانه زندگی می کنند. سیستم امنیتی یک خانه هوشمند مانند چشم سوم شما تمامی رفت و آمدها را بطور زنده نشان می دهد. و فعالیت های مشکوک را خبر می دهد و امکان قفل و باز کردن درب ها از راه دور را برای شما فراهم می کند. بعلاوه، برخی سیستم ها در صورت پر شدن دود، مونوکسیدکربن یا دمای بیش از اندازه در فضا به شما هشدار می دهند.

مطالب کاربردی دکتر BMS

نرم افزار (اپلیکیشن) خانه هوشمند

سیستم (کنترل) هوشمند چیست و چه کاربردی‌هایی دارد؟

انواع روش‌های هوشمندسازی ساختمان

تجهیزات هوشمندسازی (ساختمان)

پکیج هوشمندسازی ساختمان

هوشمندسازی بی سیم و تفاوت آن با هوشمندسازی سیمی

هوشمندسازی استخر

سنسور حرکتی کوچک

امکانات  و ویژگی های خانه هوشمند

پروتکل های خانه هوشمند

هوشمندسازی ساختمان

انواع تجهیزات هوشمند

قیمت هوشمندسازی خانه

خانه هوشمند چیست