X

جدیدترین خانه‌های هوشمند از چه تجهیزاتی برخوردارند؟

جدیدترین خانه‌های هوشمند از چه تجهیزاتی برخوردارند؟

این روزها واژه هوشمند سازی ساختمان مانند گذشته گنگ و نامفهوم نیست چراکه با این وجود که تکنولوژی تقریبا نوظهوری است به دلایل مختلف از جمله: صرفه‌جویی در مصرف انرژی، افزایش امنیت و افزایش سطح رفاه و آسایش در منزل از محبوبیت زیادی در بین مردم برخوردار شده است و برخلاف چندین سال قبل که تنها خانه‌های هوشمند را در فیلم‌های هالیوودی می‌دیدیم، امروزه می‌توانیم آن را در منزل خود نیز پیاده‌سازی کرده و با تمام وجود حسش کنیم. اگر شما هم به دنبال هوشمند سازی منزل خود هستید و دوست دارید بیشتر درمورد تجهیزات و ماژول هوشمند سازی ساختمان بدانید ادامه این مقاله را از دست ندهید تا شما را با تجهیزات خانه هوشمند ، جدیدترین خانه‌های هوشمند آشنا کنیم.

 

جدیدترین خانه‌های هوشمند


تکنولوژی هوشمندسازی ساختمان


تصور کنید که علاوه‌بر تلفن همراه هوشمند شما سایر دیوایس‌ها و حتی لوازم خانه شما نیز هوشمند باشند و امکان اتصال آن‌ها به اینترنت فراهم باشد. خوشبختانه اکنون با تکنولوژی هوشمندسازی ساختمان این رویا به واقعیت تبدیل شده است. نصب سیستم های هوشمند ساختمان در یک مکان مانند خانه، برقراری ارتباط بین سیستم خانه هوشمند با یکدیگر و با نقطه مدیریت مرکزی هوشمند، آن خانه را به یک خانه هوشمند تبدیل می‌کند که هر یک از سیستم‌های هوشمند علاوه‌بر برخوردار بودن از ویژگی‌ها و مزایای بیشمار و داشتن ارتباط با یکدیگر به نقطه کنترل مرکزی هوشمند نیز متصل هستند. از این‌رو امکان کنترل، مدیریت و برنامه‌ریزی آن‌ها چه از راه دور و چه از راه نزدیک وجود دارد. اکنون که با مفهوم تکنولوژی هوشمندسازی ساختمان آشنا شدید در ادامه شما را تکنولوژی‌های هوشمند در جدیدترین خانه‌های هوشمند آشنا خواهیم کرد. 


امکانات جدیدترین خانه‌های هوشمند

 

جدیدترین خانه‌های هوشمند


•    کنترل‌کننده‌های هوشمند


کنترل‌کننده‌های هوشمند از مهم‌ترین تجهیزات و امکانات هوشمند یک خانه هوشمند به حساب می‌آیند که با استفاده از آن‌ها می‌توان سیستم‌های هوشمند را در بخش‌های مختلف خانه مدیریت، کنترل و برنامه‌ریزی کرد. این کنترل‌کننده‌های هوشمند دارای انواع مختلفی می‌باشند، برخی از آن‌ها به صورت یک صفحه لمسی طراحی شده‌اند و برخی دیگر به صورت دکمه‌ای طراحی شده‌اند. البته برخی از آن‌ها به شکل دستیار صوتی هوشمند عمل می‌کنند تا دیگر لازم نباشد با دکمه‌ها یا صفحه لمسی کار کنید و تنها با صحبت کردن با آن‌ها، سیستم‌های هوشمند را برنامه‌ریزی کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که جدیدترین خانه‌های هوشمند از چه تجهیزات هوشمند سازی ساختمان به عنوان کنترل‌کننده‌های هوشمند استفاده می‌کنند. 


o    Amazon Echo Family
همانطور که از نام کنترل‌کننده هوشمند Amazon Echo Family پیداست، این کنترل‌کننده محصولی از کمپانی آمازون است که توسط الکسا طراحی و تولید شده است. درواقع Amazon Echo Family یک بلندگوی بلوتوثی و یک دستیار صوتی هوشمند است که می‌توانید از آن برای کنترل موارد موردنظرتان استفاده کنید. علاوه‌بر این می‌توانید با این دستیار صوتی هوشمند سایر گجت‌های هوشمند را با صدای خودتان کنترل و مدیریت کنید.


o    Wink Hub 2
یکی دیگر از تجهیزات جدیدترین خانه‌های هوشمند، کنترل‌کننده هوشمند Wink Hub 2 است. این کنترل‌کننده هوشمند تقریبا همه چیز را در خانه هوشمند شامل می‌شود و با دستگاه‌های Z-Wave، ZigBee، Lutron Clear Connect، Kidde، بلوتوث و وای فای کار می‌کند.


o    Brilliant Control
Brilliant Control یکی دیگر از بهترین کنترل‌کننده‌های هوشمند است که در جدیدترین خانه‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کنترل‌کننده هوشمند با استفاده از وای فای به سیستم‌های هوشمند در خانه متصل می‌شود. این کنترل‌کننده هوشمند دارای یک صفحه نمایش 5 اینچی است که به شما امکان کنترل، مدیریت و برنامه‌ریزی تمامی سیستم‌های هوشمند را در هر یک از بخش‌های منزلتان می‌دهد. 


o    Logitech Harmony Elite
اگر کار کردن با کنترل‌کننده‌های هوشمند صوتی یا لمسی را دوست ندارید و دوست دارید تمامی سیستم‌های هوشمند منزل خود را به شیوه‌ای سنتی مدیریت، برنامه‎‌ریزی و کنترل کنید می‌توانید از کنترل‌کننده هوشمند Logitech Harmony Elite که شبیه به یک کنترل تلویزیون است استفاده کنید. این کنترل‌کننده هوشمند به هاب خانگی متصل شده و سایر دستگاه‌ها و سیستم‌های هوشمند را می‌توان از طریق آن کنترل و برنامه‌ریزی کرد. 


o    iHome iSP6X SmartPlug
iHome iSP6X SmartPlug یک پلاگین هوشمند است که امکان مدیریت و کنترل تمامی سیستم‌های هوشمند را از طریق تلفن همراه هوشمند برای شما فراهم می‌کند. درضمن لازم است اشاره کنیم که این پلاگین هوشمند از دستیارهای صوتی گوگل و آمازون نیز پشتیبانی می‌کند و به خوبی با آن‌ها سازگار است علاوه‌بر این از نقاط قوت این پلاگین هوشمند می‌توان به امکان برنامه‌ریزی قوی اشاره کرد.

 

بالاتر به مفهوم تکنولوژی هوشمندسازی ساختمان و چند نوع از کنترل‌کننده‌های هوشمند که در جدیدترین خانه‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند، اشاره کردیم. این کنترل‌کننده‌های هوشمند شامل: Amazon Echo Family، Wink Hub 2، Brilliant Control، Logitech Harmony Elite و iHome iSP6X SmartPlug بودند. در ادامه این مقاله نیز شما را با سایر تجهیزات هوشمند جدیدترین خانه‌های هوشمند آشنا خواهیم کرد. 


امکانات جدیدترین خانه‌های هوشمند


•    سیستم محافظت و امنیت هوشمند


همانطور که در مقاله پیشین در این زمینه اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین دلایلی که موجب شده است ساختمان هوشمند تا این حد در بین مردم محبوب باشد افزایش سطح امنیت و حفاظت است که درواقع سیستم محافظت و امنیت هوشمند موجب افزایش امنیت هوشمند سازی منزل می‌شود. سیستم محافظت و امنیت هوشمند از تجهیزات هوشمند سازی خانه برای افزایش سطح ایمنی خانه هوشمند شامل: قفل‌های هوشمند و دوربین‌های هوشمند استفاده می‌کند. قفل‌های هوشمند به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای باز کردن آن‌ها باید پسورد خاصی را وارد کنید. دوربین‌های هوشمند نیز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که پس از اینکه تمامی افراد از خانه خارج می‌شوند فعال می‌شوند. در ادامه جدیدترین قفل‌ها و دوربین‌های هوشمند را که در جدیدترین خانه‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند مورد بررسی قرار خواهیم داد. 


o    iSmartAlarm iCamera Keep Pro
iSmartAlarm iCamera Keep Pro یک دوربین کاملا امنیتی است که مهم‌ترین بخش از سیستم امنیت و حفاظت هوشمند را در جدیدترین خانه‌های هوشمند تعیین می‌کند. چراکه یک دوربین امنیتی مستقل است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوربین امنیتی فوق‌العاده می‌توان به برخوردار بودن از سنسور تصویر قدرتمند با رزولوشن 1080p، قابلیت تشخیص حرکت و صدا، پنل مکانیکی، تایم لپس و Event-Triggered و همچنین قابلیت ردیابی حرکت اشاره کرد. 


o    Wyze Cam Pan
این ماژول نیز یکی دیگر از دوربین‌های هوشمند فوق‌العاده است که توسط کمپانی آمازون به تازگی تولید و روانه بازار شده است. از ویژگی‌های این دوربین هوشمند می‌توان به قابلیت تشخیص حرکت و صدا، ضبط ویدیوهای تایم لپس، برخوردار بودن از فضای ابری ذخیره‌سازی رایگان، برخوردار بودن از پانل مکانیکی و پشتیبانی از اپلت‌های IFTTTاشاره کرد.برای هوشمند سازی منازل خود می توانید از طریق وب سایت نیازیتو انواع سیستم های هوشمند ساختمان را مشاهده کنید و از هزینه هوشمند سازی ساختمان با خبر شوید.


o    SkyBell HD
این دوربین یک دوربین دیجیتال خانگی است که از قابلیت ضبط ویدئوهای بسیار دقیق با رزولوشن 1080 پیکسل و قابلیت دید در شب برخوردار است. بیشترین کاربرد این دوربین این است که امکان دیدن و صحبت کردن با افرادی که خارج از خانه هستند را برای شما فراهم می‌کند. این دوربین دیجیتال خانگی ویدئوهایی ضبط شده را در فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان ذخیره می‌کند تا بتوانید به راحتی و بدون پرداخت هیچ پولی به ویدئوهای ضبط شده دسترسی پیدا کنید. 


o    August Smart Lock Pro + Connect
این ماژول هوشمند سازی ساختمان یک قفل هوشمند است که از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای شامل: فن‌آوری سنسور درب  August، سازگاری با Z-Wave و قابلیت اتصال به وای فای برخوردار است.


•    سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند


یکی از سیستم‌های هوشمند که نقش بسزایی در کاهش مصرف انرژی دارد، سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند است. چراکه می‌توانید آن را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که پس از خارج شدن شما از منزل به صورت خودکار خاموش شود. یا تنها در بخش‌های پر رفت و آمد خانه مانند اتاق نشیمن روشن باقی بماند. در ادامه شما را با جدیدترین ترموستات‌های هوشمند که در جدیدترین خانه‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند آشنا می‌کنیم.


o    Ecobee4
Ecobee4 یک ترموستات هوشمند بوده که از امکان برقراری ارتباط با تمامی دستیارهای صوتی هوشمند برخوردار است از این‌رو می‌توانید آن را به یکی از دستیارهای صوتی هوشمند متصل کنید و از طریق صحبت کردن با دستیار صوتی هوشمند سیستم سرمایش و گرمایش خانه هوشمند خود را تنظیم کنید. 


o    Nest Learning Thermostat
این ماژول نیز یکی دیگر از بهترین ترموستات‌های هوشمند است که در جدیدترین خانه‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترموستات نیز قابلیت برقراری ارتباط با دستیارهای صوتی هوشمند را دارد. 

 

مطالب کاربردی دکتر BMS

نرم افزار (اپلیکیشن) خانه هوشمند

سیستم (کنترل) هوشمند چیست و چه کاربردی‌هایی دارد؟

انواع روش‌های هوشمندسازی ساختمان

تجهیزات هوشمندسازی (ساختمان)

پکیج هوشمندسازی ساختمان

هوشمندسازی بی سیم و تفاوت آن با هوشمندسازی سیمی

هوشمندسازی استخر

سنسور حرکتی کوچک

امکانات  و ویژگی های خانه هوشمند

پروتکل های خانه هوشمند

هوشمندسازی ساختمان

انواع تجهیزات هوشمند

قیمت هوشمندسازی خانه

خانه هوشمند چیست