X

بهترین روش برای ساخت یک خانه هوشمند

تا همین چند سال پیش ایجاد یک خانه هوشمند با کنترل هماهنگ روشنایی، پرده برقی، سیستم صوتی و سیستم گرمایشی و سرمایشی، به یک سیستم ساختمان هوشمند گران و جامع نیاز داشت و خانه باید نوسازی می شد. وقتی به این سیستم ها فکر می کردیم، ابهت آن برای نتیجه و تصمیم گیری جایی نمی گذاشت و در کل، هوشمند سازی منزل یک کار لاکچری بود. اما حالا می توان تمامی آن کارها را طریق دستگاه های مقرون به صرفه ای عملی کرد که کاربرد راحتی هم دارند. انتخاب اینکه کدام گجت ها در خانه نصب و فعال شوند، در حیطه اختیارات شماست و هیچ نیازی به خراب کردن دیوارها نیست. تعداد محصولات هوشمند و تنوع عملکرد آن ها به قدری زیاد شده که شاید نتوان به سادگی نقطه ی شروع ساخت خانه هوشمند را پیدا کرد. 


هنگامی که افراد در یک ساختمان مستقر می شوند ، ممکن است تعدادی از مفروضاتی که در فاز مدلسازی به آن توجه شده بود بر اساس میزان مصرف انرژی توسط ساکنین تحت تاثیر قرارگرفته و تغییر کند.به عنوان مثال در یک موقعیت فرضی ، میزان مصرف انرژی هر واحد مسکونی با واحد دیگر مساوی در نظر گرفته می شود، اما در یک موقعیت خاص که چند واحد مسکونی همزمان مصرف انرژی بالایی داشته باشند، بهره وری انرژی ساختمان ضربه می خورد و بر نحوه عملکرد آن تاثیر می گذارد.

 

خانه هوشمند

 

بهترین روش های پیاده سازی سیستم هوشمند کدامند؟


•    شبکه های باسیم
•    شبکه های wirelees
 
شبکه وایرلس یا همان شبکه های بی سیم یک نوع سیستم ارتباطی است که درآن برای انتقال سیگنال و پیام بین دو دستگاه به جای استفاده از سیستم کابل کشی، از امواج رادیویی RF، مادون قرمز و مایکروویو استفاده می شود و به همین صورت درسیستم های وایرینگ برای برقراری ارتباط موردنظر بین دو و یا چند دستگاه، از سیم کشی های منظم استفاده می کنند.

 

مطالب کاربردی دکتر BMS

نرم افزار (اپلیکیشن) خانه هوشمند

سیستم (کنترل) هوشمند چیست و چه کاربردی‌هایی دارد؟

انواع روش‌های هوشمندسازی ساختمان

تجهیزات هوشمندسازی (ساختمان)

پکیج هوشمندسازی ساختمان

هوشمندسازی بی سیم و تفاوت آن با هوشمندسازی سیمی

هوشمندسازی استخر

سنسور حرکتی کوچک

امکانات  و ویژگی های خانه هوشمند

پروتکل های خانه هوشمند

هوشمندسازی ساختمان

انواع تجهیزات هوشمند

قیمت هوشمندسازی خانه

خانه هوشمند چیست

ابزار ضروری برای ساخت خانه هوشمند


•    استفاده از یک گجت
در بین تجهیزات هوشمند سازی کمی تامل و چیزی را انتخاب کنید که مناسب خانه و زندگی شماست. بعدا هم می توانید گجت های سودمند بیشتری را به خانه خود اضافه کنید. معمولا کسانی که یک محصول را از ما می خرند، بعد از چند ماه دوباره مراجعه و شش یا هفت وسیله هوشمند دیگر را خریداری می کنند و خانه آنها به معنی واقعی کلمه هوشمند می شود.


•    لامپ های کاربردی
این سیستم علاوه بر آنکه امکان کنترل روشنایی خانه از هر جای دنیا را به شما می دهد، سناریو پذیر است؛ یعنی می تواند در هماهنگی با سایر تجهیزات هوشمند تا حدی که شما از قبل تعیین کرده اید، نور محیط را کم یا زیاد کند و یا طبق ساعات تنظیم شده، به صورت خودکار خاموش / روشن شود.برای هوشمند سازی ساختمان خود می توانید از طریق وب سایت نیازیتو انواع سیستم های هوشمند ساختمان را مشاهده کنید و از هزینه هوشمند سازی ساختمان با خبر شوید.

 

خانه هوشمند


هوشمند سازی بعد از ساخت کامل


در صورتی که ساختمان به طور کامل ساخته شده و شما قصد دارید که آن را به سیستم هوشمند مجهز نمایید مشکلی پیش نخواهد آمد و این موضوع کاملا امکان پذیر است. به این صورت که شما می توانید هوشمند سازی بدون تخريب ساختمان را با کمک متخصصان و کارشناسان در این زمینه انجام دهید. برای هوشمند سازی می توانید از زیر ساخت هایی که در ساختمان به کار برده شده است نیز استفاده نمایید و از هزینه های بیشتر خودداری کنید. به طور کلی پیشنهاد می شود که در زمانی که می خواهید به نقاشی ساختمان و رنگ کردن خانه بپردازید، هوشمند سازی خانه را انجام دهید. علت آن نیز این است که هوشمند سازی خانه با ساختار سیم نیازمند این است ک سیم را از برخی قسمت ها عبور دهیم که این موضوع را می توانیم با نقاشی به خوبی پوشش داده و آن را بر طرف نماییم. هوشمند سازی بدون تخريب و تنها با کمی نقاشی ساختمان برای پوشش دهی بهتر می تواند به راحتی صورت گیرد.