X

بازی تلویزیون هوشمند

بازی تلویزیون هوشمند

یکی از مهم ترین ویژگی های تلویزیون هوشمند که آن را از تلویزیون های معمولی متمایز می کند، اتصال به اینترنت است. طی چند سال گذشته، ظهور تلویزیون های هوشمند در بازار، انتظارات مردم را از تلویزیون ها افزایش داده است. بسیاری از ویژگی‌ها و ویژگی‌های شگفت‌انگیز، همگام با فناوری روز جهانی، از جمله ویژگی‌های تلویزیون‌های هوشمند هستند که بسیاری از نیازهای کاربران را برآورده می‌کنند. این ویژگی های تلویزیون هوشمند باعث محبوبیت آن در بین مردم شده است و اگرچه قیمت خرید آن از تلویزیون های معمولی بالاتر است، اما بسیاری از کاربران وسوسه خرید آن را دارند. یکی از مهم ترین ویژگی های تلویزیون های هوشمند، اتصال به اینترنت و قابلیت وبگردی آنهاست. مشاهده آنلاین تصاویر و فیلم ها با وضوح بالاتر، نصب و اجرای نرم افزارهای مختلف و امکان انجام بازی های خاص از دیگر ویژگی های تلویزیون های هوشمند است که آن ها را به یک موبایل یا تبلت بزرگ تبدیل می کند. آنها طیف گسترده ای از گزینه ها را در اختیار کاربران قرار می دهند. علاوه بر این، با پیشرفت تکنولوژی، نیاز به استفاده از این محصولات افزایش می یابد. با توجه به اینکه به تازگی وارد بازار شده اند، این سری از تلویزیون ها نسبت به تلویزیون های معمولی هزینه بیشتری دارند. اما قیمت آنها مناسب است زیرا آنها گزینه های بسیار بیشتری را نسبت به سایر تلویزیون ها در اختیار کاربران قرار می دهند. بازی تلویزیون هوشمند یکی دیگر از دلایل محبوبیت آنها است.

 

ویژگی های تلویزیون هوشمند

تلویزیون های هوشمند سیستم عامل مخصوص به خود را دارند که به شما اجازه می دهد نرم افزارهای مختلفی را بر روی آنها نصب کنید. سیستم عامل و ویژگی های تلویزیون های هوشمند هر برند با برندهای دیگر متفاوت است. شرکت های سازنده آنها نیز نرم افزارهای خود را توسعه و ارائه می کنند و قابلیت های این دستگاه ها را گسترش می دهند. در سال های اخیر شرکت های سازنده این محصولات بر تنوع نرم افزار تلویزیون خود افزوده اند و این روند با پیشرفت تکنولوژی ادامه دارد. اما با توجه به نرم افزارهای موجود، می توانید انتظار داشته باشید تلویزیون هوشمند شما دارای امکاناتی مانند وبگردی و نمایش صفحات مختلف اینترنتی، قابلیت نصب نرم افزار برای سیستم عامل تلویزیون، دانلود و اجرای بازی برای تلویزیون، امکان استفاده از سرویس‌های پخش آنلاین مانند یوتیوب، آپارات، فیلیمو، نتفلیکس و سایر برنامه‌ها، راه‌اندازی فایل‌های متنی مانند صفحات Word و فایل‌های اکسل، راه‌اندازی نرم‌افزار تماس تصویری مانند اسکایپ با قابلیت دسترسی به My Web، دسترسی به وضعیت آب و هوای برنامه، امکان پخش فیلم و تصاویر در اینترنت، امکان ضبط تصاویر زنده، استفاده از رادیو اینترنتی، قابلیت Time Shift برای بازیابی تصاویر زنده، دسترسی به شبکه های اجتماعی در تلویزیون، امکان انتقال بی سیم فیلم و تصاویر از سایر دستگاه های الکترونیکی مانند تلفن همراه یا تبلت، با استاندارد DLNA، امکان دسترسی به کانال های اینترنتی IPTV، امکان اجرای دستورات صوتی کاربر و امکان نصب انواع بازی ها را دارند.

رابط تلویزیون هوشمند

قابلیت ها و عملکردهای تلویزیون هوشمند فقط از طریق صفحه رابط تلویزیون هوشمند قابل دسترسی است. با استفاده از رابط هوشمند، کاربر وارد بخش عملکردهای آنلاین تلویزیون می شود که در آن همه عملکردهای مختلف و دسترسی به اینترنت تلویزیون هوشمند جمع آوری شده است. بنابراین کاربر می تواند آیکون های برنامه های مختلف را جابجا کرده و از بین آنها انتخاب کند. علاوه بر این، سیستم عامل تلویزیون و طراحی رابط کاربری تلویزیون های هر برند با برندهای دیگر مانند تلویزیون های ال جی که از رابط هوشمند webOS استفاده می کنند، متفاوت است.

کنترل از راه دور تلویزیون هوشمند

یکی از ویژگی های تلویزیون هوشمند کنترل از راه دور آن است. این کنترل ها مانند ماوس دارای یک نشانگر متحرک هستند که با تکان دادن کنترل از راه دور توسط کاربر حرکت می کند. با استفاده از این قابلیت، کاربر می تواند به راحتی در حین وب گردی، بین گزینه ها و بخش های مختلف صفحه حرکت کند، ویدیوهای آنلاین پخش کند یا برنامه های دیگر را انتخاب کند. علاوه بر این، برخی از ریموت کنترل ها مجهز به دستیار صوتی هستند که در این صورت کاربر تلویزیون می تواند از دستورات صوتی برای انجام کارهایی مانند پخش فیلم، باز کردن فایل، راه اندازی بازی یا نرم افزار استفاده کند. هم تلویزیون‌های Android و هم تلویزیون‌های سامسونگ اکنون به شما امکان می‌دهند از طریق برنامه رایگان Steam Link بازی‌های رایانه‌ای را روی تلویزیون‌های هوشمند انجام دهید. در اینجا به شما نشان خواهیم داد که چگونه بازی های رایانه شخصی را در تلویزیون هوشمند خود بازی کنید.Steam پلتفرم اصلی بازی های رایانه شخصی است. و این موقعیت را به عنوان یک ویژگی دائمی و عالی برای ویژگی های بازی ساز قابل قبول توجیه می کند. یکی از بهترین پیشرفت های سال های اخیر Steam Link و Remote Play است. اولی به شما امکان می دهد بازی های رایانه شخصی خود را از رایانه شخصی خود به دستگاه های دیگر از جمله تلویزیون هوشمند خود منتقل کنید، در حالی که دومی به شما امکان می دهد بازی های رایانه شخصی خود را بر روی دستگاه های دیگر انجام دهید حتی اگر در همان شبکه نباشید. برای بهترین عملکرد، باید کامپیوتر و تلویزیون اصلی خود را از طریق کابل اترنت به اینترنت متصل کنید. در غیر این صورت، باید یک آداپتور خانگی را در نظر بگیرید، که همچنان اتصال پایدارتری نسبت به Wi-Fi ارائه می دهد. همچنین می توانید از این روش برای اجرای بازی های غیر استیم (و حتی بازی های کنسول شبیه سازی شده) با افزودن آنها به کتابخانه Steam خود استفاده کنید.Remote Play و Steam Link را فعال کنید .ابتدا مطمئن شوید که Remote Play در رایانه‌ای که می‌خواهید بازی‌های خود را در آن پخش کنید، فعال باشد. Steam را در این رایانه باز کنید، روی "Steam -> Settings -> Remote Play" کلیک کنید و مطمئن شوید که "Enable Remote Play" علامت زده شده است.Remote Play و Steam Link را فعال کنید .در حال حاضر، اگر بازی‌های غیر استیمی وجود دارد که ممکن است بخواهید از طریق تلویزیون خود بازی کنید، روی «افزودن بازی» در گوشه سمت چپ پایین Steam و «افزودن بازی غیر استیم» را که به Steam اضافه کرده‌اند کلیک کنید. . تمام بازی هایی را که می خواهید اضافه کنید انتخاب کنید، سپس روی Add Selected Programs کلیک کنید.Remote Play و Steam Link را فعال کنید .سپس اپلیکیشن Steam Link را در تلویزیون خود دانلود کنید. اگر تلویزیون اندرویدی دارید، برنامه Steam Link را از طریق فروشگاه Play بر روی تلویزیون خود نصب کنید. در تلویزیون سامسونگ خود، برنامه Steam Link را در مرکز هوشمند سامسونگ خواهید یافت.

کنسول را به تلویزیون وصل کنید

اتصال PS4 و کنسول بازی XBOX به تلویزیون از طریق بلوتوث

حالا نوبت به اتصال گیم پد به تلویزیون رسیده است. اکثر تلویزیون ها دارای بلوتوث هستند و شما باید بتوانید به تنظیمات تلویزیون خود بروید، گزینه بلوتوث را پیدا کنید و سپس کنترلر خود را پیدا کنید. تلویزیون شما باید در حالت جفت شدن باشد تا کنترلر را پیدا کند. برای قرار دادن کنسول Xbox 360/One خود در حالت جفت شدن، دکمه Xbox را فشار دهید تا به آرامی چشمک بزند، سپس دکمه جفت را در بالای کنترلر نگه دارید تا چراغ دکمه Xbox سریعتر چشمک بزند. برای قرار دادن کنسول PS4 خود در حالت جفت شدن، دکمه های PlayStation و Share روی کنترلر را فشار داده و نگه دارید تا نوار نور به سرعت چشمک بزند. کنسول شما باید روی صفحه تلویزیون شما ظاهر شود. آن را با کنترل تلویزیون انتخاب کرده و به تلویزیون وصل کنید. اگر تلویزیون شما بلوتوث ندارد، یک گزینه جایگزین این است که کنترلر را با استفاده از کابل USB به آن وصل کنید. یا اگر می‌خواهید بی‌سیم شوید، می‌توانید یک دانگل بی‌سیم مانند آداپتور بلوتوث 8Bitdo تهیه کنید که به پشت تلویزیون شما وصل می‌شود و سپس سیگنال بلوتوث را به کنترلر شما منتقل می‌کند. با فعال بودن رایانه شخصی، پخش از راه دور، و متصل بودن یک کنسول ،اکنون می توانید به برنامه Steam Link در تلویزیون هوشمند خود بروید و بازی های رایانه شخصی را در تلویزیون هوشمند خود شروع کنید. اگر کیفیت مناسب نیست یا عملکرد ضعیف است، در برنامه Steam Link در تلویزیون، یک تنظیم کیفیت را از «کیفیت» به «خوب» یا «سریع» انتخاب کنید.

 

جمع بندی

کارشناسان توافق دارند که سیستم آبیاری هوشمند و کنترل‌کننده‌های آبیاری هوشمند در مقابل کنترل‌کننده‌های آبیاری سنتی، آب را در سناریوهای مختلف حفظ می‌کنند. چندین مطالعه تحقیقاتی کنترل شده صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب را بین 30 تا 50 درصد نشان می دهد.

 

مطالب کاربردی

نرم افزار (اپلیکیشن) خانه هوشمند

سیستم (کنترل) هوشمند چیست و چه کاربردی‌هایی دارد؟

انواع روش‌های هوشمندسازی ساختمان

تجهیزات هوشمندسازی (ساختمان)

پکیج هوشمندسازی ساختمان

هوشمندسازی بی سیم و تفاوت آن با هوشمندسازی سیمی

هوشمندسازی استخر

سنسور حرکتی کوچک

امکانات  و ویژگی های خانه هوشمند

پروتکل های خانه هوشمند

هوشمندسازی ساختمان

انواع تجهیزات هوشمند

قیمت هوشمندسازی خانه

خانه هوشمند چیست