X

اطلاع رسانی هوشمند

امروزه هوشمند سازی ساختمان و هوشمند سازی منزل اقدامی بسیار مدرن و پیشرفته در صنعت ساختمان سازی است. اقدامات هوشمند سازی با کمک اینترنت و پیشرفت وسایل صورت گرفته است. اینترنت در زمینه تبلیغات نیز کمک فراوانی کرده است. یکی از روش های تبلیغاتی اینترنتی سیستم اطلاع رسانی هوشمند است. سامانه هوشمند اطلاع رسانی یا Digital Signage روشی تبلیغاتی برای مکان های عمومی بوده و اغلب روی بردها و تابلوها به نمایش در می آید. 
در مبحث امروز قصد داریم در مورد این روش تبلیغی هوشمند و موضوعات پیرامون آن با شما صحبت کنیم.

آشنایی با اطلاع رسانی هوشمند

چنانچه گفتیم تبلیغات در سایه گسترش اینترنت و پیشرفت تکنولوژی گسترده تر و متنوع تر شده است. یک روش تبلیغاتی که در مکان های عمومی به نمایش در می آید سامانه اطلاع رسانی هوشمند است. این روش تبلیغی پیام ها را با تصاویر چند رسانه ای به مخاطبان خود می رساند. این پیام ها در زمان تعیین شده و به مخاطبان مشخص شده ارسال می شود. سامانه هوشمند اطلاع رسانی در واقع یک روش تبلیغ خارج از خانه است که برای مصرف کنندگان معین در زمان و مکان های تعیین شده ارسال می شود. 
محتواهای روش هوشمند اطلاع رسانی محتوای ویدئویی، پیام های هدف دار و تبلیغات است. چنانچه شما در یک مکان عمومی روی یک صفحه بزرگ اطلاعاتی را مشاهده کنید می توانید اصطلاح Digital Signage را برای آن به کار ببرید. در حقیقت باید گفت که سامانه هوشمند اطلاع رسانی از سخت افزارها و نرم افزارهای تخصصی تشکیل شده است. این نوع سامانه قابلیت به نمایش گذاردن گستره وسیعی از اطلاعات را با کاربری های گوناگون تحت وب و در بستر شبکه را برای کاربران فراهم می کند. 
تکنولوژی Digital Signage برای جهان امروز یک ابزار پرقدرت جهت اطلاع رسانی و همچنین تبلیغات به حساب می آید. این تکنولوژی برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که در بخش بعدی به آنها می پردازیم.

اهداف اطلاع رسانی هوشمند

به برخی از هدف های سامانه هوشمند اطلاع رسانی در بخش های قبلی اشاره کردیم ولی به طور کلی می توان گفت که این فناوری برای اهداف ذیل مورد استفاده قرار می گیرد:

  • مهمترین کاربرد Digital Signage برای امر تبلیغات است که روشی مناسب محسوب می شود. 
  • جهت ارائه اطلاعات عمومی مختلفی از قبیل: اوقات شرعی، گزارش های هواشناسی، اخبار و غیره.
  • اطلاع رسانی هوشمند جهت ترویج برندهای گوناگون نیز کاربرد دارد.
  • تجربه مشتریان با فناوری Digital Signage افزایش می یابد.
  • اطلاع رسانی به روش هوشمند می تواند در جهت رساندن اطلاعات منو به مشتریان باشد. 
  • جهت ارائه اطلاعات داخلی یک سازمان نیز از این تکنولوژی استفاده می شود مثل اخبار سازمان ها.
  • فضای حضور مشتریان با سیستم هوشمند اطلاع رسانی بهبود می یابد.
  • در امر اطلاع رسانی بورس سهام و اوراق بهادار نیز از فناوری هوشمند اطلاع رسانی استفاده می شود. 

Image

آشنایی با کیوسک های اطلاع رسانی هوشمند

کیوسک های اطلاع رسانی دستگاه هایی مفید و در برخی از مکان ها ضروری هستند. این دستگاه ها کامپیوترهایی هستند که در مکان های عمومی گوناگونی از جمله: فرودگاه ها، کتابخانه ها، سالن های غذاخوری شرکت ها، خرده فروشی ها نصب می شوند. مردم توسط کیوسک های هوشمند اطلاع رسانی امکان دسترسی به محصولات و خدمات را پیدا می کنند. 
بعضی از کیوسک های هوشمند برای دسترسی به اینترنت جهت وب گردی، ارسال پست الکترونیکی، دسترسی به برنامه های نرم افزاری و مشاهده فایل های چند رسانه ای نیز مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از تفاوت های کیوسک های مذکور با کامپیوترهای شخصی، امکان استفاده افراد بسیار زیاد از کیوسک ها است اگر چه کیوسک های هوشمند صرفا برای چند کار خاص طراحی شده اند. 
به عنوان نمونه یک کیوسک هوشمند در فرودگاه مورد استفاده افراد بسیاری قرار می گیرد ولی اغلب افراد در مورد اطلاعات پروازها از آن استفاده می کنند. 

انواع کیوسک های هوشمند اطلاع رسانی

کیوسک های هوشمند در اندازه ها و شکل های متفاوتی طراحی می شوند. برخی از آنها برای فرودگاه ها و بانک ها ولی بعضی دیگر برای انبارهای شرکت مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال کیوسک کارخانه صنعتی اغلب دارای روکش فلزی و محکم است و اندازه ای بزرگ دارد ولی شکل کیوسک هوشمند پیشخوان لوازم آرایشی و بهداشتی معمولا باریک و زیبا است. 

مزیت کیوسک اطلاع رسانی هوشمند چیست؟

کیوسک های هوشمند در واقع مشکل دسترسی افراد به ابزارهای سلف سرویسی را برطرف می کنند. یک شرکت بزرگ با شعبه ها و کارکنان بسیار را در نظر بگیرید. کارکنان و پرسنل جهت دانستن اطلاعاتی از قبیل حقوق بازنشستگی، مرخصی استعلاجی، پاداش ها و غیره باید با مرکز اصلی پاسخگویی و نماینده شرکت تماس بگیرند. مدیران این شرکت می توانند با نصب یک کیوسک هوشمند حاوی اطلاعات داخلی مختلف این مشکل را برای کارکنان و پرسنل آسان کنند. 

سامانه اطلاع رسانی هوشمند یکی از فناوری های امروزی است که در سایه گسترش اینترنت و ابزارهای پیشرفته، به وجود آمده است. این روش برای اماکن عمومی و اغلب برای تابلوها و به منظور رساندن اطلاعات به مردم مورد استفاده قرار می گیرد. Digital Signage در بسیاری از موارد برای امر تبلیغ، ترویج برند، افزایش تجربه مشتریان، ارائه اطلاعات داخلی سازمان، ارائه اطلاعات عمومی و بهبود فضای مشتریان به کار گرفته می شود. 
کیوسک های هوشمند نیز به منظور اطلاع رسانی و ارائه خدمات طراحی شده اند که برای مشتریان وسیله ارزشمندی محسوب می شوند. از کیوسک های هوشمند در فرودگاه ها، خرده فروشی ها، کتابخانه ها و شرکت ها استفاده می شود.