X

هوشمند سازی خانه چقدر برایمان آب میخورد؟

بسیاری از کسانی که قصد هوشمند کردن خانه ی خود را دارند، می خواهند بدانند که برای هوشمند سازی ساختمان یا هوشمند سازی منزل چه هزینه ای را باید پرداخت کرد. اگر شما هم درگیر این پرسش هستید، با ما همراه باشید. در گذشته، هزینه هوشمند سازی ساختمان بسیار بالا و نجومی بود و هرکسی نمی توانست خانه هوشمند داشته باشد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و اینترنت، این رقم بسیار کاهش یافته و هرکس با توجه به میزان بودجه ای که دارد، می تواند تجهیزات هوشمند را به خانه آورده و از مزایای آن مانند راحتی و امنیت بهره ببرد.
قیمت هوشمند کردن خانه یا ساختمان کاملا منحصر به فرد است و نمی توان گفت که یک قیمت واحد برای تمامی ساختمان ها و خانه ها صدق می کند. نوع سیستم خانه هوشمند متفاوت و بر اساس نیازهای اهالی آن خانه است. این یعنی هیچ راهی برای اعلام قیمت واحد برای هوشمند سازی تمامی خانه ها وجود ندارد و هر پروژه متفاوت از دیگری است. با این حال، بهتر است با اجزای هوشمند سازی خانه و عوامل موثر بر قیمت هوشمند سازی کمی آشنا شوید تا مقرون به صرفه ترین گزینه ها را انتخاب نمایید.

هزینه هوشمند سازی خانه

عوامل تاثیر گذار در قیمت هوشمند سازی خانه


شبکه سازی


شبکه های بی سیم و سیمی برای عملکرد مناسب خانه هوشمند ضروری هستند. تعداد زیاد وسایل هوشمند در خانه، پخش بدون وقفه فیلم ها و ارتباط دائمی با تجهیزات هوشمند، نیاز به وجود شبکه را ضروری می کند. که ممکن است تمام این تجهیزات هزینه های زیادی داشته باشد و شما باید بدانید که کدام یک از آنها برای داشتن یک خانه هوشمند ضروری است یا خیر!


امنیت


سیستم هوشمند سازی خانه می تواند شامل تجهیزات امنیتی مختلف مثل سنسور درب و پنجره، دستگیره و قفل هوشمند درب، دوربین امنیتی و غیره باشد. انتخاب هر تعداد از گجت های امنیتی هوشمند به عهده ی شماست. مشخص است که هر چه تعداد این گجت ها در خانه یا ساختمان هوشمند بیشتر باشد، قیمت هوشمند سازی بیشتر می شود.


سیستم سرمایشی و گرمایشی


با هوشمند کردن سیستم سرمایشی و گرمایشی می توان آن ها را طوری برنامه ریزی کرد که فقط در صورت حضور ساکنین در منزل، خانه را خنک یا گرم کنند. اگر دمای خانه نامطلوب باشد، سیستم سرمایشی و گرمایشی هوشمند با افزایش یا کاهش دما، آن را به حد مطلوب می رسانند. در چنین شرایطی، انرژی به اندازه ی نیاز مصرف می شود. ترموستات ها و پرده های هوشمند معمولا برای کنترل هوای مطلوب در خانه و صرفه جویی در مصرف انرژی نصب می شوند. اگرچه باید پول نسبتا زیادی را برای خرید این تجهیزات صرف کنید، اما بعد از گذشت مدتی، چند برابر این مبلغ از طریق بهینه سازی مصرف انرژی به شما باز می گردد.برای هوشمند سازی ساختمان خود می توانید از طریق وب سایت نیازیتو انواع سیستم های هوشمند ساختمان را مشاهده کنید و از قیمت سیستم هوشمند ساختمان با خبر شوید.

هزینه هوشمند سازی خانه


متراژ خانه یا ساختمان


قیمت هوشمند سازی خانه های کوچک کمتر است زیرا به شبکه ی کوچکتر و رابط ها و گجت های هوشمند کمتری نیاز دارند. در مقابل، هوشمند کردن کل خانه های بزرگ مسلما هزینه بیشتری می خواهد.


نوع وسایل هوشمند


کیفیت اجزای نصب یا هوشمند شده مثل تلویزیون، اسپیکر و سیستم صوتی ممکن است بسیار متفاوت باشد. تجهیزاتی که کیفیت بالاتر و بالطبع، عملکرد بهتری دارند هزینه بیشتری را باید برای آن ها صرف کرد. ما به مشتریان خود پیشنهاد می کنیم که محصولات هوشمند را با کیفیت مناسب و با توجه به بودجه ی خود خریداری کنند.برای اطلاع از انواع روش هوشمند سازی ساختمان  و ساخت خانه هوشمند میتوانید از طریق وب سایت نیازیتو از هزینه هوشمند سازی خانه با خبر شوید و  با جدیدترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان آشنا شوید.


هزینه نصب و راه اندازی محصولات هوشمند


بسیاری از ابَر برندهای هوشمند سازی خانه برای نصب و راه اندازی محصولات خود هزینه تقریبا زیادی را از مشتریان دریافت می کنند. اما اکثر محصولات هوشمند نصب بسیار آسانی دارند؛ به طوری که حتی خودتان می توانید بدون نیاز به فرد متخصص آن ها را نصب و راه اندازی نمایید.

 

 


 

مطالب کاربردی دکتر BMS

نرم افزار (اپلیکیشن) خانه هوشمند

سیستم (کنترل) هوشمند چیست و چه کاربردی‌هایی دارد؟

انواع روش‌های هوشمندسازی ساختمان

تجهیزات هوشمندسازی (ساختمان)

پکیج هوشمندسازی ساختمان

هوشمندسازی بی سیم و تفاوت آن با هوشمندسازی سیمی

هوشمندسازی استخر

سنسور حرکتی کوچک

امکانات  و ویژگی های خانه هوشمند

پروتکل های خانه هوشمند

هوشمندسازی ساختمان

انواع تجهیزات هوشمند

قیمت هوشمندسازی خانه

خانه هوشمند چیست