X

معرفی نرم افزار ETS

نرم افزار ETS مخفف "نرم افزار ابزار مهندسی" است، ابزاری مستقل از سازنده که برای سیستم های اتوماسیون خانه و ساختمان مبتنی بر KNX استفاده می شود. در حال حاضر در نسخه پنجم (ETS5) و به 15 زبان مختلف در دسترس است. همه آنها در ویندوز 10 و لینوکس در دسترس هستند.

 

چهار نوع مختلف مجوز نرم افزار ETS وجود دارد:

  • ETS Lite
  • ETS Home
  • ETS Professional
  • ETS Demo

در ادامه مجوزهای احتمالی را مرور کنیم و مشخص کنیم کدام مدل نرم افزار ETS برای  پرونده شما مناسب است.

 

نرم افزار ETS Lite

مجوز ETS Lite از حداکثر 20 دستگاه در هر پروژه ETS پشتیبانی می کند که آن را برای نصب های بسیار کوچک یا اهداف یادگیری گسترده در جایی که نسخه نمایشی دیگر آن را پوشش نمی دهد عالی می کند.

توجه داشته باشید که اگر یک محرک سوئیچینگ با 20 کانال دارید، این یک دستگاه به حساب می آید، حتی اگر می توانید از آن برای کنترل 20 گروه نور جداگانه استفاده کنید.

 

نرم افزار ETS Home

نرم افزار ETS Home برای استفاده خصوصی برای کسانی که می خواهند خانه خود را با نرم افزار KNX طراحی و برنامه ریزی کنند در نظر گرفته شده است. می توانید یک پروژه واحد ایجاد کنید که حاوی حداکثر 64 محصول KNX از هر سازنده KNX باشد.در حالی که برای افراد باهوش فنی در نظر گرفته شده است، هر صاحب خانه می تواند با یک نصاب ماهر KNX همکاری کند و در صورت تمایل، تغییرات جزئی خود را انجام دهد.

 

نرم افزار ETS Professional

بیش از 65000 دستگاه در هر پروژه ETS را پشتیبانی می کند و برای هر نصبی مناسب است، اما برای کاربر نهایی بسیار گران است . مجوز حرفه ای یک الزام برای سیستم هایی است که از بیش از 20 دستگاه استفاده می کنند که اکثر سیستم ها را پوشش می دهد. این اجازه می دهد تا پیکربندی انعطاف پذیر انواع سیستم ها، از خانه ها تا مجتمع های اداری، هتل ها یا صنعتی بزرگ را انجام دهید.از آنجایی که برای کاربر نهایی که در خانه بزرگ‌تری زندگی می‌کند، مقرون به صرفه‌ترین گزینه نیست، در صورتی که کمتر از ۶۴ دستگاه دارید، ETS Home را پیشنهاد می‌کنیم.

 

نسخه ETS demo

نسخه آزمایشی ETS برای کسانی که مایل به کسب تجربه در دستگاه های برنامه نویسی در نرم افزار ETS هستند طراحی شده است.با ظرفیت ایجاد پروژه با حداکثر 5 دستگاه در هر پروژه ETS، این یک راه عالی برای چشیدن طعم ساختار برنامه نویسی قبل از خرید آن است. می توانید آن را از اینجا دانلود کنید. لطفاً به خاطر داشته باشید که نسخه ی نمایشی ETS نمی تواند برای باز کردن فایل پروژه ETS موجود شما که نصب کننده شما در اختیار شما گذاشته است استفاده شود زیرا فقط می تواند 5 دستگاه را باز کند.

 

 

نرم افزار ETS داخلی

توجه به این نکته مهم است که ETS Inside یک مدل مجوز متفاوت از ETS5 ذکر شده در بالا است. ETS Inside به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از یک سرور (به عنوان مثال رایانه شخصی) به سیستم KNX خود متصل شوند و پروژه خود را از طریق یک دستگاه تلفن همراه (مثلاً رایانه لوحی) پیکربندی کنند.

شما می توانید یک پروژه را با حداکثر 255 دستگاه و یک خط پیکربندی کنید. این برای افرادی در نظر گرفته شده است که می خواهند یک پروژه کوچک KNX ایجاد یا مدیریت کنند و واقعاً دانش عمیقی از فناوری KNX ندارند.نرم افزار ETS Inside یک مدل مجوز متوسط ​​بین ETS5 Lite و ETS5 Pro نیست.هنگام وارد کردن پروژه ای که با ETS5 ساخته شده است، باید محدودیت های خاصی در نظر گرفته شود

نرم افزار ETS Inside با دستگاه‌های دارای پلاگین یکپارچه سازگار نیست (نرم‌افزار اضافی که سازنده به محصول خود اضافه کرده است)، این دستگاه‌ها پس از وارد کردن شناسایی یا تنظیم نمی‌شوند.

نرم افزار ETS Inside یک راه حل ایده آل برای نصب KNX جدید است، به طوری که دستگاه ها را می توان منحصراً از کاتالوگ محصولات آنلاین خود انتخاب کرد.

در مارس 2017 راه اندازی شد و با کلمات کلیدی: هوشمند، ساده و ایمن تبلیغ شد. هوشمند به دلیل انتقال پیکربندی از رایانه شخصی به تلفن های هوشمند (موجود در فروشگاه App Apple، فروشگاه Google Play و Windows Store) و داشتن یک رابط کاربری ساده که تنها با چند ضربه، تعداد زیادی کلیک را جایگزین می کند. این ساده است زیرا رابط کاربری برای استفاده دوستانه است و به دلیل استاندارد رمزگذاری AES 128 و KNX IP Secure ایمن است. با این حال، ETS Inside، اگرچه وعده های زیادی را می دهد و یک برنامه عالی برای صاحبان خانه KNX است، اما هنوز به اندازه ETS5 Professional یا ETS5 Lite کامل نیست.

 

فایل پروژه نرم افزار ETS و چرایی اهمیت آن

هنگامی که شما یا یکپارچه ساز شما پیکربندی خانه هوشمند خود را به پایان می رسانید، مهم است که پیکربندی نهایی را در جایی امن ذخیره کنید. در نرم افزار ETS5 می توانید پیکربندی خود را در قالب یک فایل پروژه ETS دانلود کنید که می تواند در هر نرم افزار ETS5 دیگری بر روی رایانه های مختلف و با مجوزهای مختلف ETS وارد شود.

در صورتی که انتگرالگر شما در آینده برای کمک به شما در دسترس نباشد، می توانید از فایل پروژه ETS استفاده کنید و یک انتگرالگر متفاوت پروژه خود را بدون مشکل به روز کنید. همچنین می توانید از آن برای یادگیری برنامه نویسی ETS توسط خودتان استفاده کنید و پیکربندی خانه هوشمند خود را به دلخواه تغییر دهید. مطمئن شوید که از فایل پروژه ETS خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا حتی اگر بعد از 20 سال به آن نیاز داشته باشید، باز هم وجود داشته باشد. برای ایمنی بهتر، می‌توانید آن را با یک رمز عبور نیز محافظت کنید تا بتوانید با خیال راحت آن را در فضای ذخیره‌سازی ابری آپلود کنید یا آن را در هارد دیسک خارجی خود ذخیره کنید.

مطالب کاربردی

نرم افزار (اپلیکیشن) خانه هوشمند

سیستم (کنترل) هوشمند چیست و چه کاربردی‌هایی دارد؟

انواع روش‌های هوشمندسازی ساختمان

تجهیزات هوشمندسازی (ساختمان)

پکیج هوشمندسازی ساختمان

هوشمندسازی بی سیم و تفاوت آن با هوشمندسازی سیمی

هوشمندسازی استخر

سنسور حرکتی کوچک

امکانات  و ویژگی های خانه هوشمند

پروتکل های خانه هوشمند

هوشمندسازی ساختمان

انواع تجهیزات هوشمند

قیمت هوشمندسازی خانه

خانه هوشمند چیست