X

سیستم فرمان صوتی در خانه هوشمند

روشن کردن لامپ با ریموت کنترل برای هر فردی یک کار ساده و جذاب محسوب میشود اما امروزه روش جدیدی به وجود آمده که شما میتوانید با لوازم منزل صحبت کنید! و به آنها بگویید که در آن لحظه چه کاری را برای شما انجام دهند. اضافه کردن قابلیت فرمان پذیری صوتی به سیستم هوشمند ساختمان می تواند به اندازه ی افزودن یک میکروفون و نصب یک برنامه نرم افزاری در کامپیوتر راحت باشد. اسپیکرهای هوشمند، سیستم برق هوشمند منزل ، ترموستات هوشمند و جدیدترین سیستم های خانه هوشمند در هوشمند سازی منزل نیز به سیستم فرمان صوتی مجهز شده اند تا کاربر بتواند بدون استفاده از دست ها، وسایل برقی خانه را کنترل کند. 

خانه هوشمند

 

کاربرد سیستم فرمان صوتی در خانه هوشمند


سیستم های فرمان صوتی در ساختمان هوشمند می تواند هر آنچه را که در سیستم هوشمند سازی خانه شما پیکربندی شده، کنترل نماید. اگر شما از ماژول های روشنایی استفاده می کنید، سیستم فرمان صوتی می تواند لامپ ها را روشن، خاموش و یا میزان نور آن ها را تنظیم نماید. و چنانچه از سیستم امنیتی هوشمند در خانه خود بهره می برید، سیستم فرمان صوتی می تواند سیستم های هشدار امنیتی را نیز روشن / خاموش کند.
سیستم فرمان صوتی در خانه هوشمند از دو جزء اصلی تشکیل شده است: ۱) سیستم تشخیص صدا و ۲) سیستم بی سیم. سیستم فرمان صوتی برای کنترل وسایل از یک اپلیکیشن اندروید، iOS  یا ویندوز استفاده می کند. با افزایش استفاده از لپ تاپ، اینترنت، گوشی های موبایل و تکنولوژی بی سیم، امکان دسترسی از راه دور و کنترل وسایل برای کاربران فراهم شده است.
سیستم فرمان صوتی شما در اغلب اوقات غیرفعال است. زیرا قرار نیست سیستم به تمام دستوراتی که در حین صحبت با همسر خود می دهید نیز عمل کند. به همین دلیل، برای فعال کردن آن ابتدا باید تلنگری به آن وارد کرد. برای این کار نام سیستم را در ابتدای فرمان خود باید قرار دهید. سپس، دستور خود را باید با صدای بلند اعلام کنید. دستور شما محدود به جملات تعریف شده برای سیستم است و چیزی اضافه بر آن را تشخیص  داده نمیشود.برای هوشمند سازی ساختمان خود می توانید از طریق وب سایت نیازیتو انواع سیستم های هوشمند ساختمان را مشاهده کنید و از هزینه هوشمند سازی ساختمان با خبر شوید.

 

سیستم فرمان صوتی در خانه هوشمند چه مزایایی دارد؟


•    به احتمال زیاد زمانی که بخواهید ویلای خود را هوشمند کنید، امنیت در اولویت قرار خواهد داشت. افزودن سیستم امنیتی هوشمند یعنی افزایش ایمنی خانه به کمک نظارت تصویری و دسترسی به خانه از راه دور. اما می توان آن را راهی برای افزایش راحتی نیز دانست. شما می توانید از منزل خود درهای ویلای شمال را از طریق تلفن همراه هوشمندتان قفل کنید و پیام های هشدار یا شرایط خطر امنیتی را در گوشی خود دریافت کنید.
•    اگر سیستم فرمان صوتی به این ترکیب اضافه شود، محافظت از خانه و ویلا حتی راحت تر خواهد شد.
•    تجهیزات هوشمند امکان دستورپذیری از چند کاربر را دارند و شما می توانید صدای اعضای خانواده را برای گجت ها تعریف کنید تا فقط از آن ها فرمان صوتی بگیرند.
•    معمولا برای راه اندازی وسایل برقی خانه از راه دور باید از ریموت کنترل استفاده کرد. اما اگر وسایل برقی خانه شما هم به سیستم هوشمند سازی ملحق شده اند، دیگر لازم نیست که برای بالا بردن یا کم کردن صدای تلویزیون دنبال ریموت باشید.
•    به احتمال زیاد زمانی که بخواهید ویلای خود را هوشمند کنید، امنیت در اولویت قرار خواهد داشت. افزودن سیستم امنیتی هوشمند یعنی افزایش ایمنی خانه به کمک نظارت تصویری و دسترسی به خانه از راه دور. اما می توان آن را راهی برای افزایش راحتی نیز دانست. شما می توانید از منزل خود درهای ویلای شمال را از طریق تلفن همراه هوشمندتان قفل کنید و پیام های هشدار یا شرایط خطر امنیتی را در گوشی خود دریافت کنید.برای اطلاع از انواع روش هوشمند سازی ساختمان و ساخت خانه هوشمند میتوانید از طریق وب سایت نیازیتو از هزینه هوشمند سازی خانه با خبر شوید و  با جدیدترین تجهیزات هوشمند سازی ساختمان آشنا شوید.

مطالب کاربردی دکتر BMS

نرم افزار (اپلیکیشن) خانه هوشمند

سیستم (کنترل) هوشمند چیست و چه کاربردی‌هایی دارد؟

انواع روش‌های هوشمندسازی ساختمان

تجهیزات هوشمندسازی (ساختمان)

پکیج هوشمندسازی ساختمان

هوشمندسازی بی سیم و تفاوت آن با هوشمندسازی سیمی

هوشمندسازی استخر

سنسور حرکتی کوچک

امکانات  و ویژگی های خانه هوشمند

پروتکل های خانه هوشمند

هوشمندسازی ساختمان

انواع تجهیزات هوشمند

قیمت هوشمندسازی خانه

خانه هوشمند چیست