X

ارتباط IP تجهیزات KNX در هوشمند سازی خانه

به عنوان بخشی از تکامل مداوم KNX، یک تلگرام IP ایجاد شد که امکان استفاده از اترنت را به عنوان یک رسانه کم هزینه و با پهنای باند بالا که در اکثر ساختمان‌ها، خواه مسکونی یا تجاری رایج است، می‌دهد. با این حال درک این نکته مهم است که در حالی که شبکه های LAN مزایای بسیاری را ارائه می دهند، نیاز به داشتن یک زیرساخت تعریف شده و کنترل شده به این معنی است که KNX TP1 اینجا باقی مانده است. در ادامه این مطلب درباره ارتباط IP تجهیزات KNX در هوشمند سازی خانه صحبت خواهیم کرد.

اترنت در ارتباط IP تجهیزات KNX در هوشمند سازی خانه

اترنت یک شبکه باز (مستقل از سازنده)، با کارایی بالا، محلی و گسترده است که با استاندارد بین المللی IEEE 802.3 (اترنت) مطابقت دارد. اترنت برای شبکه های محلی، به ویژه در ارتباط با اینترنت و همچنین در تجهیزات خانه هوشمند استفاده می شود. در سرتاسر جهان انواع مختلفی از ساختارهای شبکه وجود دارد. استاندارد اترنت مناطق فیزیکی را تعریف می کند (مهندسین شبکه آنها را لایه می نامند) - به عنوان مثال موارد زیر:

چه روش‌های پشتیبان‌گیری از داده‌ها برای ارسال داده‌ها بین دو دستگاه استفاده می‌شود، اما این تعاریف معمولاً کافی نیستند. جزئیات متعدد دیگری در مورد پروتکل های مورد استفاده نیز باید تعریف شود. این امر به ویژه در شبکه های بزرگ (اینترنت) مهم است. برای اینکه کامپیوترها بتوانند در شبکه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، به پروتکل هایی نیاز است.

·TCP/IP:

گروهی از پروتکل ها یا قوانین (خانواده پروتکل) که در سال 1984 معرفی شدند - در حال حاضر بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. اگرچه معمولاً در TCP/IP مورد بحث قرار می گیرد، TCP (پروتکل کنترل انتقال) و IP (پروتکل اینترنت) در واقع دو پروتکل مجزا هستند. به طور دقیق، مجموعه پروتکل اینترنت TCP/IP شامل یک پروتکل سوم و به همان اندازه مهم است: UDP (پروتکل داده‌های کاربر). پروتکل پایه، IP، تضمین می کند که بسته های داده از یک دستگاه به دستگاه دیگر ارسال می شوند و در انجام این کار مسیرهای بهینه را دنبال می کنند. این امر توسط ارتباط IP تجهیزات KNX در هوشمند سازی خانه ممکن می شود.

·TP

پروتکل TCP بر اساس ارتباط IP تجهیزات KNX در هوشمند سازی خانه است و برای تعداد زیادی از برنامه های کاربردی شبکه رایج استفاده می شود، به عنوان مثال. ایمیل و گشت و گذار در اینترنت پروتکل TCP یک اتصال دائمی با خطا بررسی می‌کند و تضمین می‌کند که تمام بسته‌های داده به ترتیب صحیح ارسال شده و با موفقیت توسط گیرنده بازسازی می‌شوند (پروتکل اتصال گرا). پروتکل UDP برای برنامه‌هایی (مانند پخش صدا و تصویر) استفاده می‌شود که در آن بسته‌های داده گهگاهی ناپدید می‌شوند.

مشاهده : قیمت خانه هوشمند

اتصال KNX (سیستم خانه هوشمند) به اترنت دارای مزایای زیر است:

  • زیرساخت شبکه موجود در ساختمان می تواند برای خطوط اصلی و ستون فقرات KNX (سیستم خانه هوشمند) (سرعت بالاتر، مقرون به صرفه تر و راحت تر) استفاده شود.
  • ساختمان ها را می توان از طریق اترنت در هر نقطه از جهان نظارت و کنترل کرد.
  • چندین سایت جداگانه را می توان از یک مکان مرکزی از طریق اینترنت مشاهده و نگهداری کرد.
  • نصب های مشتری KNX را می توان از راه دور از طریق اینترنت توسط طراح سیستم KNX (bms) تحلیل و برنامه ریزی کرد.

پروتکل های ارتباط IP تجهیزات KNX در هوشمند سازی خانه

سیستم KNX (bms) از دو روش ارتباطی اترنت - تونل زنی و مسیریابی - استفاده می کند که هر دو از پروتکل UDP استفاده می کنند. تونل سازی برای دسترسی به اتوبوس از یک شبکه محلی یا اینترنت برای اهدافی به عنوان مثال استفاده می شود. برنامه نویسی نصب KNX، در حالی که مسیریابی برای تبادل تلگرام از طریق شبکه اترنت استفاده می شود، به عنوان مثال. برای جفت کردن دو سیستم KNX TP از طریق اترنت. پروتکل های KNX برای این دو روش ارتباطی مسیریابی KNXnet/IP و KNXnet/IP tunneling نامیده می شوند. ارتباط IP تجهیزات KNX در هوشمند سازی خانه را می توان با استفاده از مدل مرجع OSI توضیح داد.

KNXnet/IP Tunneling روش اصلی اتصال به یک سیستم KNX است و امکان ارتباط نقطه به نقطه (unicast) از یک دستگاه خارجی واحد به سیستم KNX را فراهم می کند. این شبیه به استفاده از یک رابط USB یا سریال است.

مشاهده : پکیج هوشمند سازی ساختمان

این ساده‌ترین شکل ارتباط IP در KNX است و به راحتی قابل درک است زیرا فقط باید یک دستگاه خارجی را به آدرس IP رابط IP KNX نشان دهید. این به شما امکان می دهد تمام ترافیک اتوبوس را ببینید و مستقیماً با دستگاه های جداگانه مانند برنامه نویسی ETS ارتباط برقرار کنید. همچنین معمولاً برای سیستم های خارجی برای برقراری ارتباط با KNX استفاده می شود.

مسیریابی KNXnet/IP

KNXnet/IP Routing یک تلگرام مبتنی بر چندپخش است که به دستگاه IP KNX اجازه می دهد تا عملکرد یک جفت Twister به IP را انجام دهد. این بدان معناست که ستون فقرات یک سیستم KNX می‌تواند مبتنی بر اترنت باشد که امکان انتقال سرعت بسیار بالاتر و انعطاف‌پذیری بیشتری را در هنگام نصب فراهم می‌کند.

جمع بندی

انجمن KNX برای اجازه دادن به گنجاندن IP به عنوان یک رسانه ارتباطی، یک تلگرام استاندارد KNX/IP ایجاد کرد. این نیز بر اساس مدل مرجع OSI با تعاریف مختلف برای لایه های حمل و نقل، شبکه و فیزیکی است. به زبان ساده، این تعریف می کند که چگونه تلگرام TP1 محصور شده باید توزیع شود.